کاج سبز عوارض تاتو که از آن بی اطلاع هستید - کاج سبز

یکی از خدماتی که آرایشگران انجام می دهند تاتو کردن (خالکوبی)بوده ولی دارای عوارض زیادی می باشد. امروزه جوانان زیادی برای زیباتر شدن خود تاتو موقت انجام می دهند اما از عوارض خطرناک تاتو موقت هیچ اطلاعی ندارند.

در ایران جوانان زیادی به شغل تاتو کردن علاقمند هستند اما بین خانواده های ایرانی این شغل خیلی معروف نشده در حالی که با تاتو کردن درآمد نسبتا خوبی را می توان کسب کرد. ولی با توجه به سخت گیری هایی که نسبت به تاتو در جامعه ایران وجود دارد پیشنهاد می شود که با تور تفلیس ارزان به شهر تفلیس در گرجستان سفر کنید وبا آموزش دیدن مهارت های آرایشگری در شهر  تفلیس  برای خود در این شهر کسب درآمد کنید.

افراد بسیاری با هدف پیدا کردن راهی برای  کم تر آرایش کردن خود و یا کم تر هزینه کردن برای زیباتر شدن و یا داشتن زیبایی دائمی، تاتو کردن کل بدن و یا قسمت هایی مثل چشم، لب و یا ابرو را انجام می دهند. اگر دوست دارید با عوارض تاتو روی بدن، عوارض تاتو خط چشم و عوارض تاتو خط لب آشنا شوید ادامه مقاله را از دست ندهید.

مضرات خالکوبی

تاتو همانند بسیاری از کارهای دیگری که آرایشگران انجام می دهند دارای عوارضی می باشد. ما قصد داریم در ادامه درباره مضرات خالکوبی صحبت کنیم.

از شایع ترین مضرات خالکوبی، حساسیت داشتن افراد به جوهر خالکوبی است. که باعث علائمی از جمله سوزش موقتی و یا تحریک پوست می شود. در تاتو کردن از رنگ های مختلفی از جمله سبز، زرد، بنفش، آبی و سیاه استفاده می شود و جالب است بدانید که رنگ های تیره ای مثل سیاه، واکنش آلرژیک کم تری ایجاد می کنند پس بهتر است اگر می خواهید تاتو انجام دهید به آرایشگر خود بگویید که از رنگ های تیره استفاده کند.

یکی از اصلی ترین مضرات خالکوبی انجام شدن آن در یک محیط غیر بهداشتی است. از جمله عوارض تاتو روی بدن در محیط های غیر بهداشتی را می توان گرفتن بیماری های خطرناکی مثل ایدز و هپاتیت عنوان کرد.

یکی دیگر از عوارض تاتو موقت بر روی بدن را می توان ایجاد زخمی های کلوئیدی و قرمز را در نظر گرفت که باعث ایجاد ظاهری زشت در آن قسمت از بدن می شوند. البته باید گفت ایجاد این زخم ها در همه ی افراد دیده نشده و در آن هایی هم که به وجود آمده به مرور زمان از بین رفته است. ولی باید افرادی که پوست حساسی دارند، امکان دارد این زخم ها تا پایان عمرشان باقی بماند.

از جمله عوارض دیگر تاتو روی بدن  می توان به ایجاد عفونت ها و راش و کبودی در جای خالکوبی در اثر پاره شدن رگ، فشار روی سیستم لنفاوی در زمان التهاب بر آن قسمت خالکوبی شده، داشتن احساس منفی دیگران نسبت به شما از لحاظ اجتماعی، واز همه مهم تر ایجاد سرطان پوست به دلیل شیمیایی بودن جوهر خود خالکوبی را می توان نام برد.

از جمله مضرات خالکوبی می توان به عوارض تاتو خط چشم اشاره کرد. معمولا ارایشگرانی که خالکوبی انجام می دهند هیچ اطلاعی از عوارض تاتو خط چشم ندارند.

کسانی که برای شما تاتو خط چشم انجام می دهند احتمال دارد در اثر سهل انگاریشان سوزن تاتورا به داخل چشم شما فروبرده و باعث آسیب های جبران ناپذیری به کره چشم یا باعث پارگی پلک شما شوند.

متاسفانه ابزار مخصوصی که برای استریل کردن سوزن های خالکوبی در دسترس بوده، بسیار گران هستند به این دلیل اکثر سوزن های خالکوبی که آرایشگران استفاده می کنند، معمولا استریل نشده هستند. ازجمله عوارض تاتو بر روی بدن می توان به عوارض آن بر روی پوست اشاره کرد.

در بعضی افرادی که تاتو انجام می دهندعوارض تاتو روی بدن آن ها خیلی خطرناک می شود. به عنوان مثال می توان گفت سیستم ایمنی بعضی افراد بر روی پوست آن ها رنگ تاتو را به عنوان عامل خارجی در نظر گرفته و باعث التهاب های شدیدی بر روی محل قرار گیری تاتو روی پوست آن ها می شود. که در این صورت افراد باید سراغ داروهای ضد التهابی مثل کورتون رفته که خود این داروها باعث عوارض شدیدی برای افراد می شوند و کاملا افراد را از خالکوبی که کرده اند، پشیمان می کند.

بعضی افراد برای اینکه یک خط لب دائمی داشته باشند به سراغ تاتو خط لب رفته، غافل از اینکه چه عوارض خطرناکی تانو خط لب دارد. در تاتو خط لب رنگدانه های قرمز باید از طریق سوزن وارد لب شوند و همین موضوع باعث واکنش های شدید آلرژیکی مثل تورم شدید لب می شود. چون رنگ قرمز در تاتو لب به کار می رود این رنگ را به راحتی نمی توان از لب خارج کرد و معمولا نیاز به جراحی لب دارد. پس همین موضوع باعث نارضایتی تعداد زیادی از افرادی که تاتو خط لب انجام می دهند شده است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.