کاج سبز لیست مواد غذایی بدون قند برای مبتلایان به دیابت - کاج سبز

خرید غذا

دیابت روی روش سوخت و ساز قند در بدن تاثیر می‌گذارد. خرید مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند برای یک رژیم دیابتی، انتخاب غذای سالمی داشته باشید. برنامه‌ی ملی آموزش دیابت توصیه می‌کند که در ابتدا یک لیست از مواد غذایی و یک برنامه تهیه کنید تا بتوانید غذایی که می‌خورید را کنترل کنید.


عامل کربوهیدرات

کربوهیدرات

انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که بزرگسالان مبتلا به دیابت، در هر وعده حدود ۴۵ تا ۶۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنند که در مجموع ۱۳۵ تا ۱۸۰ گرم کربوهیدرات در هر روز می‌شود. بعنوان یک شخص دیابتی، شما باید مراقب انواع غذاهایی که به لیست غذایی‌تان اضافه می‌کنید باشید.

بعنوان مثال، کربوهیدرات‌های پیچیده (حبوبات، سبزیجات نشاسته‌ای، نان‌های کامل و غلات) همگی کربوهیدرات‌های خوبی برای سبد خرید شما هستند.

اگر غذاهای بسته بندی شده می‌خرید، غذاهایی را انتخاب کنید که قند افزوده شده‌ی کمتری داشته باشند. بعلاوه، غذاهایی را انتخاب کنید که چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس، کلسترول و نمک کمتری هم دارند.


سبزیجات و میوه‌ها را انتخاب کنید

سبزیجات

سبزیجات و میوه‌ها انتخاب‌های بسیار خوبی برای لیست مواد غذایی افراد دیابتی هستند. سبزیجات برگ دار سبز تیره مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم و اسفناج و سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، فلفل زرد و کدو را به لیست‌تان اضافه کنید.

اگر سبزیجات کنسرو شده یا بسته بندی می‌خرید، محصولاتی را انتخاب کنید که نمک، کره یا سس افزوده شده نداشته باشند. در حالیکه میوه یک جزء سالم از رژیم غذایی دیابتی‌ها می‌باشد، اما باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا قند درون آنها می‌تواند سطح قند خون را بالا ببرد.

یک قطعه‌ی کوچک از یک میوه‌ی کامل، یا نصف فنجان میوه‌ی یخ زده یا کنسرو شده، محتوی حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات است. میوه‌های تازه، یخ زده یا کنسرو شده بدون شکر افزوده را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: کربوهیدرات های سالم

غلات کامل، چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی

آووکادو

بجای غلات تصفیه شده که ممکن است سطح قند خون شما را به سرعت بالا ببرد، محصولات غلات کامل را انتخاب کنید. مواد غذایی مانند نان گندم کامل، برنج قهوه‌ای، کوینولا، جو دوسر و جو را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید. وقتی نوبت چربی‌ها شد، غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی چربی‌های تک غیر اشباع، چربی‌های چند غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

بعنوان مثال آووکادو، روغن‌هایی مانند کانولا، پنبه دانه، گلرنگ، سویا و آفتابگردان. آجیل‌هایی مانند بادام درختی، کاشو، گردو، گردوی آمریکایی و بادام زمینی، روغن زیتون و زیتون، کره‌ی بادام زمینی و روغن بادام زمینی، دانه‌های کنجد، ماهی‌هایی مانند ماهی تن، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلای رنگین کمان، ماهی ساردین، ماهی سالمون و توفو.

در آخر، قطعاتی از گوشت و جایگزین‌های گوشت را انتخاب کنید که چربی اشباع و کالری کمتری دارند. به حبوبات، ماهی و غذاهای دریایی، مرغ، بوقلمون و گوشت خوک هم فکر کنید.


نکات دیگر

به یاد داشته باشید که دنبال غذاهای سرشار از کلسیم اما کم چرب باشید. بعنوان مثال، بجای شیر کامل، شیر کم چرب یا شیر بدون چربی را انتخاب کنید. اگر دچار بیماری عدم تحمل لاکتوز هستید، شیر بدون لاکتوز را جایگزین شیر معمولی کنید. شیر سویا یا شیر بادام بدون لاکتوز هستند.

بعلاوه، برنامه‌ی ملی آموزش دیابت توصیه می‌کند که برای جلوگیری از خرید مواد غذایی ناسالمی که به آنها نیازی ندارید، هنگامی که گرسنه هستید به خرید نروید. برای تهیه‌ی یک برنامه‌ی غذایی شخصی و لیست مواد غذایی، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : مجله تغذیه سالم تاريخ : 25 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها