کاج سبز نحوه انتخاب بهترین کانسیلر و چگونگی استفاده از آن - کاج سبز

از پرکاربردترین لوازم آرایشی می توان به کانسیلر اشاره کرد. با توجه به اینکه انواع مختلفی از کانسیلر ها وجود دارد، شناخت هر یک از آن ها ضروری است. از طرفی برای استفاده از آن ها باید اطلاعات کافی درباره پوست خود داشته باشید. خرید کانسیلر اصل  و با کیفیت به خاطر در ارتباط بودن با سلامت پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خرید لوازم آرایش اصل از کاج شاپ اقدام نمایید.

اگر به آرایش کردن علاقه دارید و یا تازه می‌خواهید در این باره یاد بگیرید حتماً با اسم کانسیلر آشنا هستید. در میان انواع لوازم آرایشی و کرم‌ها و پودرها، کانسیلر یکی از مفیدترین و شاید ضروری‌ترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند پوستی بی نقص و آرایشی طبیعی داشته باشند.

کانسیلرها تغییر رنگ و لکه‌های پوستی را پنهان می‌کنند. مناطق تیره و سایه دار را روشن می‌کنند و وقتی با کرم پودر شما ترکیب می‌شوند، رنگ صاف و یکدست ایجاد می‌کنند. در این مقاله درباره نحوه انتخاب بهترین کانسیلر و چگونگی استفاده از آن متناسب با نوع پوست و مشکل پوستی خود را بیاموزید.

برخی باورها در مورد استفاده از کانسیلر

قبل از پرداختن به جزئیات نحوه انتخاب و استفاده از کانسیلر، بیایید با افشای چند باور در مورد کانسیلرها شروع کنیم. کانسیلر جایگزینی برای فونداسیون نیست. اگر به دنبال پوشش بیشتر هستید، پس از استفاده از کرم پودر خود از کانسیلر استفاده کنید. فقط کانسیلر را روی لکه‌های کوچکی از پوست که رنگ متفاوتی دارند (زیر چشم، اطراف بینی و روی لکه‌ها) بمالید.

کنارگذاشتن فونداسیون و استفاده از کانسیلر در صورت لزوم تنها در صورتی که دارای چهره تقریباً کامل هستید، مؤثر است. و حتی در آن صورت کانسیلر شما باید کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که آن را به ندرت، در لایه‌های بسیار نازک اعمال کنید.

پنهان کردن مشکلات پوستی مانند جوش، رنگ‌دانه قهوه‌ای یا لکه‌های قرمز بدون دیدن آرایش شما غیرممکن است. حتی بهترین کانسیلرها نیز محدودیت‌هایی دارند.

راهنمای انتخاب کانسیلر

کانسیلری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست و مشکل پوستی شما باشد. در زیر مواردی را که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کانسیلر متناسب پوست شما کمک کند را توضیح داده‌ایم. به دستورالعمل‌های زیر پایبند باشید:

آیا پوست خشکی دارید؟ پس سراغ کانسیلر مایع با روکش مات نروید، زیرا فقط بر روی خشکی پوست شما تأکید می‌کند و آن را بیشتر نشان می‌دهد.

اگر پوست چربی دارید و منافذ آن بزرگ شده است، از کانسیلر کرمی یا کانسیلر استیکی استفاده نکنید. بافت آنها می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث درخشندگی پوست شما شود.

اگر می‌خواهید حلقه‌های تیره، لکه‌های قهوه‌ای یا قرمز را پنهان کنید، به دنبال کانسیلری باشید که پوشش متوسط ​​یا بیشتر را ارائه دهد.

اگر از کانسیلر برای زیر چشم خود استفاده می‌کنید، کانسیلری را انتخاب کنید که فقط یک یا دو سایه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. کانسیلر شما باید کاملاً با رنگ فونداسیون شما در سایر قسمت‌های صورت شما مطابقت داشته باشد.

اگر از تغییر رنگ متوسط ​​تا شدید پوست رنج می‌برید، از کانسیلر حاوی رنگ‌دانه‌های بیشتر استفاده کنید. سپس کانسیلر را با یک فونداسیون برای ظاهر طبیعی‌تر ترکیب کنید، زیرا می‌توانید کانسیلر را در فونداسیون خود ترکیب کنید تا کانسیلر کمتر نمایان شود.

رنگ‌ها، بافت‌ها، روکش‌ها و تکنیک‌ها را آزمایش کنید تا دریابید کدام کانسیلر برای شما مناسب است.

چه نوع کانسیلر‌هایی موجود است؟

در زیر لیستی از انواع کانسیلرهای موجود به همراه خواص آنها آمده است:

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع با روکش اطلسی، براق یا مات موجود هستند. ماندگاری کانسیلرهای مات بیشتر از کانسیلر با روکش اطلسی است. با این حال، کانسیلرهای اطلسی ممکن است طبیعی‌تر به نظر برسد، به ویژه در مناطقی که پوست خشک‌تر است. این کانسیلر مناسب موارد زیر است:

  • برای پوست معمولی، مختلط، چرب یا حساس و پوستی که مستعد جوش است.
  • همه کاره است زیرا می‌توانید تصمیم بگیرید که چقدر پوشش می‌خواهید.
  • برای پوشاندن جوش‌ها عالی است زیرا حالت کیکی نمی‌شود. برخلاف کانسیلرهای کرمی‌، احتمال تشدید جوش‌ها بسیار کم است.

کانسیلر استیکی

کانسیلرهای استیکی موجود در رنگ مات و روکش اطلسی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو دارای قدرت ماندگاری طولانی مدت هستند و ترک نخورده و شُره نمی‌کنند. پس از ترکیب کانسیلر با روکش اطلسی، باید لایه نازکی از پودر روی آن بمالید تا قدرت ماندگاری آن افزایش یابد.

  • دارای بافت نیمه جامد و خامه‌ای (قابل مقایسه با رژ لب) و اغلب حاوی مقدار زیادی رنگ‌دانه است.
  • مناسب پوست‌های معمولی، خشک یا حساس.
  • شما می‌توانید میزان پوشش مورد نظر خود را از متوسط ​​تا کامل انتخاب کنید.

توجه: کانسیلرهای استیکی که برای پنهان کردن لکه‌ها وجود دارند ممکن است فقط به دلیل مواد سنگین و مومی این لکه‌ها را بدتر کنند.

کانسیلر کرمی

این کانسیلرها در رنگ اطلسی یا کرم، در ظرف یا پالت کوچک موجود است. این کانسیلر‌ها برای پوشش متوسط ​​تا کامل قابل استفاده هستند. همچنین به دلیل بافت ضخیم‌تر و رنگ‌دانه‌های مات، پوشش بهتری نسبت به کانسیلر مایع ارائه می‌دهد.

  • ایده‌آل برای پوست‌های معمولی، خشک یا حساس.
  • پوشش خود را از متوسط ​​تا کامل انتخاب کنید.
  • مناسب برای زیر چشم شما
  • یک گزینه عالی برای پنهان کردن تغییر رنگ مانند ملاسما (melisma) همچنین به عنوان ماسک بارداری یا لکه‌های مادرزادی شناخته می‌شود.

کانسیلر کرم تا پودر (Cream to powder concealer)

معمولاً به عنوان پودر فشرده یا کانسیلری که آن را با اسفنج استفاده می‌کنید، دارای یک حالت پودری و مات فروخته می‌شود.

  • ایده آل برای پوست معمولی، کمی خشک، مختلط یا حساس.
  • شما می‌توانید میزان پوشش مورد نظر خود را از روشن تا متوسط ​​انتخاب کنید.
  • استفاده از آن به دلیل بافت کرمی بسیار خوب است و به راحتی می‌توان آن را اعمال کرد.

کانسیلر اصلاح کننده رنگ

شما می‌توانید این کانسیلرها را در زیر فونداسیون خود بمالید تا رنگ غیر طبیعی پوست خنثی شود. همچنین می‌توانید آن را با یک کانسیلر رنگ پوست ترکیب کنید. زیرا هنگامی ‌که پوست با فونداسیون پوشانده شود، تشخیص کانسیلر اصلاح کننده رنگ در زیر آن دشوار خواهد بود.

مزایای استفاده از کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ:

  • مناسب برای مشکلات پوست (حلقه‌های آبی زیر چشم یا قرمزی مداوم پوست)
  • معمولاً به صورت کرم یا کانسیلر استیکی به فروش می‌رسد. نوع مایع آن اغلب شفاف است یا با محو کردن آن به راحتی شفاف می‌شود.
  • شما می‌توانید سطح پوشش خود را از پوشش شفاف تا پوشش کامل انتخاب کنید.

هنگام استفاده از این کانسیلر مراقب باشید، زیرا پوشاندن یک مشکل پوستی ممکن است مشکل دیگری ایجاد کند. کانسیلر سبز ممکن است پوست مایل به قرمز را بپوشاند، اما ممکن است باعث ایجاد درخشندگی سبز در زیر کرم شما شود. برای ایجاد نتیجه‌ای بی عیب و نقص استفاده از این نوع کانسیلر را چندین بار تمرین کنید.

کدام کانسیلر اصلاح کننده رنگ را انتخاب کنم؟

برای انتخاب کانسیلرهای رنگی باید بسته به آنچه می‌خواهید مخفی کنید رنگ خود را انتخاب کنید:

اسطوخودوس: رنگ کدر یا زردرنگ پوست را اصلاح می‌کند.

زرد: رنگ بنفش تیره مانند حلقه‌های تیره یا زخم‌ها را اصلاح می‌کند.

زرد کم رنگ: قوس ابرو و گونه‌ها را برجسته می‌کند.

سبز: قرمزی روزاسه را خنثی می‌کند.

صورتی: وجود براقی آبی را روی پوست روشن خنثی می‌کند و می‌تواند پوست کم رنگ (رنگ پریده) را بسیار روشن کند.

نارنجی یا سالمون: بنفش تیره یا خاکستری را در پوست‌هایی با رنگ‌های تیره خنثی می‌کند.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

صرف نظر از کانسیلری که استفاده می‌کنید، تکنیک‌های کاربردی که استفاده می‌کنید کم و بیش یکسان است. در اینجا موارد اصلی را برای یادآوری برایتان آورده‌ایم:

آیا پوست خشکی، به ویژه در اطراف چشم دارید؟ پس ابتدا یک لایه نازک از کرم بمالید و قبل از استفاده از کانسیلر خود اجازه دهید کرم چند لحظه جذب شود.

کانسیلر خود را روی کرم پودر استفاده نکنید. ممکن است باعث ایجاد رگه‌هایی شود یا باعث جمع شدن پودر شود. همیشه هنگام استفاده از کرم پودر، ابتدا کانسیلر خود را بمالید.

کانسیلری که یک یا دو سایه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد برای خنثی کردن لکه‌های تیره پوست بدون جلب توجه بی مورد به آنها کافی است.

از نوک یک انگشت، برس یا اسفنج تمیز استفاده کنید تا کانسیلر را بر روی نواقص بمالید و آن‌قدر آن را محو کنید تا دیگر نتوانید بین کانسیلر و پوست یا کرم خود تفاوت قائل شوید.

برای ماندگاری بیشتر، یک لایه نازک پودر از پودر فشرده را روی کانسیلر بمالید.

از پودر روی کانسیلر با روکش مات استفاده نکنید زیرا ممکن است نتیجه آن خشک به نظر برسد یا احساس خشک شدن کانسیلر ایجاد شود. آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی زیبا به نظر می‌رسد: با یا بدون پودر.

آیا از کانسیلر زیر چشم خود استفاده می‌کنید؟ پس یک کانسیلر با روکش اطلسی را امتحان کنید یا کمی هایلایتر شفاف استفاده کنید. این کار نور را منعکس می‌کند و مناطق سایه دار را حتی بهتر پنهان می‌کند. به خاطر داشته باشید که هایلایتر درخشان همیشه گزینه مناسبی برای چین و چروک نیست زیرا ممکن است بر روی چین خوردگی پوست تأکید کند.

نتیجه

در بالا ما برای شما درباره انواع کانسیلر، ویژگی‌های هرکدام توضیح دادیم و گفتیم چگونه یک کانسیلر متناسب با پوست خود انتخاب کنید و چگونه از آن استفاده کنید. کانسیلرها می‌توانند به شما در کاهش براقیت اضافی پوست و برطرف کردن عدم تناسب رنگ پوست در مناطق مختلف صورت و حتی اصلاح لکه‌ها و جوش‌های پوستی در زمان آرایش کمک نمایند. اما باید بدانید برای داشتن یک آرایش طبیعی نیاز به تمرین دارید. باید پوست، رنگ و تناژ پوستی خود را بهتر بشناسید تا بتوانید انتخاب‌های بهتر داشته و از لوازم آرایشی بهتر استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.