کاج سبز چگونه پوستی شاداب داشته باشیم؟ - کاج سبز

پوست انسان به مرور زمان و بر اثر عوامل متعدد دچار تغییر شده که این تغییرات باعث پیرتر نشان دادن چهره افراد می شود و از آن جا که هیچ فردی نمی خواهد چهره ای کسل و پیر داشته باشد، به دنبال راهی برای زیباتر نشان دادن و جوان سازی پوست خود می گردد. افرادی که به دنبال راه حلی برای شادابی و نشاط پوست خود هستند، ترجیح می دهند از بین راه های متعدد گیاهی و شیمیایی، اغلب روش های کم خطر گیاهی و خانگی را برای درمان انتخاب کنند. اگرچه داشتن این مشکلات پوستی نباید خللی در اعتماد به نفس شخص ایجاد کند، اما داشتن پوستی زیبا و شاداب یکی از رویاهای هر فردی است.

در اینجا قصد داریم روش های مختلف برای داشتن پوستی شاداب و سالم را بیان کنیم. اگر شما هم خواهان داشتن پوستی سالم و زیبا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

جوانسازی پوست

همان طور که در بالا نیز گفتیم روش های مراقبتی بسیاری برای داشتن چهره ای جوان و شاداب وجود دارند که برخی از راحت ترین آن ها عبارتند از:

نوشیدن آب کافی

از آن جا که ۸۰ درصد بدن هر فرد از آب تشکیل شده است، بنابراین نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای داشتن پوستی جوان و شاداب بسیار ضروری می باشد. از این رو سعی کنید همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا با نوشیدن آن آب رسانی به پوست شما انجام شود.

همچنین جایگزین کردن آب نارگیل به جای دیگر نوشیدنی ها بسیار مناسب تر است، زیرا منجر به آزاد شدن سموم  موجود در بدن می شود.

داشتن رژیم غذایی متعادل

داشتن رژیم غذایی سالم و متنوع کمک بسیاری به طراوت و زیبایی پوست شما می کند. بنابراین باید در برنامه غذایی خود تمام مواد غذایی مانند اسیدهای چرب امگا، آنتی اکسیدان، میوه های تازه و سبزیجات را بگنجانید.

روتین مراقبت از پوست

از دیگر را های داشتن پوستی زیبا و شاداب، داشتن روتین مراقبت از پوست مانند تمیز ‌کردن، تونینگ و مرطوب کردن پوست است که  رعایت آن ها برای بافت پوست بسیار مهم می باشند.

 لایه برداری

سعی کنید برای مراقبت از پوست خود لایه برداری منظم و روتین داشته باشید. این کار را می توانید با استفاده از ماست، بلغور جو و گلاب انجام دهید تا طراوت را در پوست خود احساس کنید.

استفاده از ضد آفتاب

برای جلوگیری از چروک زودرس و سرطان پوست بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا در برابر اشعه های  مضر خورشید در امان بمانید.

اگر به مسافرت داخل و یا خارج از کشور رفتید و مایل به اجاره ویلا استخردار بودید، حتما به یاد داشته باشید که برای سلامت پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی باید از کرم های ضد آفتاب با spf  بالا  استفاده کنید.

استراحت کافی

یکی از عواملی که به شدت بر روی پوست اثر می گذارد و چهره فرد را خسته و کسل نشان می دهد، خستگی است به همین خاطر سعی کنید در برنامه روزانه خود حتما استراحت و خواب کافی داشته باشید.

اجتناب از سولفات ها

سولفات از جمله مواد مضری است که در برخی محصولات بازاری مانند صابون ها و شستشو دهنده های پوستی وجود دارند که مصرف آن ها پوست را از روغن های طبیعی جدا کرده و خشک و خارش دار می کنند. بنابراین برای تهیه محصولات پوستی مطمئن شوید که حاوی پارابن، یولفات و سیلیکون نباشند.

ترک سیگار

سیگار از جمله مواردی است که مصرف آن برای پوست به شدت مضر بوده و منجر به چین و چروک و تیرگی پوست می شود، بنابراین برای داشتن پوستی سالم باید از مصرف سیگار اجتناب کنید.

تناسب و سلامت

همانطور که استرس بزرگ ترین دشمن پوست است، ورزش منظم، یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی کمک بسیار زیادی به سلامت پوست می کنند و نباید از انجام آن ها غافل شد.

جوانسازی پوست با دارو گیاهی

بر اساس آن چه در بالا گفته شد، برخی از عوامل هستند که رعایت آن ها باعث می شود پوستی زیبا و شاداب داشته باشید، اما در کنار آن ها استفاده از برخی داروهای گیاهی نیز نقش به سزایی در رفع آثار پیری و چین و چروک های پوست دارند که عبارتند از:

زردچوبه، که به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالا نقش به سزایی در پیشگیری از پیر شدن پوست و آثار ناشی از آن دارد.

پونه کوهی، برای درخشان و شاداب تر شدن پوست که مصرف آن آلودگی و میکروب های پوست را از بین برده و پوست را تقویت می کند.

سیر، جینکوبیلوبا و جینسینگ از دیگر داروهای گیاهی هستند که بسیار برای پوست مفید بوده و بعد از چند دوره مصرف تاثیر آن را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

 ماسک های خانگی

علاوه بر پیشگیری های گفته شده و داروهای گیاهی، برخی از ماسک های خانگی نیز وجود دارند که برای درمان پوست از چین و چروک های پیری موثر بوده و پوستی زیبا و با نشاط را به ارمغان می آورند، مانند:

ماسک موز به خاطر داشتن انواع ویتامین های  A، B،E  و پتاسیم برای مرطوب سازی و آب رسانی.

استفاده از ماسک سرکه به عنوان محلول تقویت کننده پوست.

مخلوط شیر خشک و آب برای داشتن پوستی شفاف.

ماسک جو پرک دو سر نیز یک راه حل فوری برای بهبود و سلامت پوست می باشد.

ماسک سس مایونز از دیگر مواردی است که به زیبا سازی پوست کمک می کند.

ترکیب لیمو و عسل، زردچوبه، آلوئورا، ترکیب جوش شیرین با آب لیمو و یا عسل، خیار، پاپایا برای بهبود بافت پوست، گردو، روغن نارگیل، ترکیب نعنا با ماست برای حفظ سلامتی و درخشندگی پوست و… از جمله ماسک های خانگی هستند که استفاده از آن ها شادابی و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.