کاج سبز ۱۵ مشکل رایج بارداری … و راه حل های آن! - کاج سبز

مشکلات بارداری

همه ما در این وضعیت بوده‌ایم. کمی بعد از اینکه از تست بارداری مثبتتان خوشحال شدید، یک میزبانی خسته‌کننده (اما طبیعی) از بیماری‌های بارداری برای به چالش کشیدنتان به سراغ شما می‌آیند. ما از مادران واقعی خواستیم که تلاششان و را‌ه‌حل‌های صحیح برای برخی از رایج‌ترین مشکلات بارداری را به اشتراک بگذارند.

توجه: هیچ یک از این مادران پزشک نیستند، بنابراین، مثل همیشه، قبل از امتحان هر چیز جدید با پزشکتان مشورت کنید.

راه‌حل‌های زندگی – واقعی از دیگر زنان باردار


تهوع

افزایش سطح هورمون‌ها و افزایش حس بویایی می‌تواند منجر به عق‌های خشک، استفراغ و حالت تهوع مداوم شود، درست مانند اینکه روی عرشه‌ی یک قایق ماهی‌گیری در یک دریای عمیق گیر افتاده باشید.

راه‌حل مادر حقیقی: “نکته این بود که به محض اینکه احساس ضعف و ناخوشی کردید چیزی بخورید تا قند خونتان را بالا نگه دارید. فهمیدم که اگر یک آب‌نبات بمکم، حس ناخوشیم کمتر می‌شود.”- جنیفر دی.

” آب‌نبات زنجبیل و چای نعنایی کمک می‌کند.” – آریانا بی


سوزش معده

هورمون‌های بارداری عضله‌های پایین مری را آزاد و شل می‌کند، و به اسید‌های معده اجازه می‌دهد که به سمت بالا ترشح پیدا کند، موجب سوء‌هاضمه دردناکی می‌شود.

راه‌حل مادر حقیقی: “برای راحت شدن از سوزش معده، من یک چای سرکه سیب با یک فنجان آب گرم، ۲- ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب، ۱ قاشق غذاخوری عسل و کمی لیمو درست می‌کنم. نوشیدن کمی از آن قبل و بعد از هر وعده غذایی کمک می‌کند.” تیفانی دبلیو.

“چای نعنا و آدامس کمک می‌کند.” جنی اس.


خستگی

به‌خصوص در سه‌ماهه اول و سوم، زنان باردار اغلب احساس خستگی می‌کنند، و تعجبی ندارد- شما دارید یک انسان کامل را پرورش می‌دهید!

راه‌حل مادر حقیقی: “من اسموتی‌های سبز می‌نوشیدم. آن‌ها انرژی بیشتری از کافئین به من می‌دادند.” آنجل ال.


ورم دست‌ها وپاها

خون و مایع اضافی در بدن شما می‌تواند موجب ورم‌های شدید شود. به حلقه‌های ازدواجتان نگاه کنید!

راه‌حل مادر حقیقی: “کلاس اسپینیگ (Spinning)! ورزش کردن به کنترل ورمم واقعا کمک کرد. من از یک مونیتور ضربان قلب برای مطمئن شدن از اینکه بیش از حد کار انجام نمی‌دهم استفاده کردم.” – ماندا دی.

“نوشیدن چای جو خانگی . برای من مثل یک معجزه کار کرد. راز باستانی چینی.” – راشل


گاز

هضم در دوران بارداری کاهش پیدا می‌کند، که می‌تواند منجر به آروغ و نفخ شکم ‌شود.

راه‌حل مادر حقیقی: “من وقتی که وعده‌های غذایی کم‌تر می‌خوردم متوجه گاز کمتری بودم و پس از آن پیاده‌روی می‌کردم، سودا همیشه موجب آروغم می‌شد و وقتی که باردار بودم بدتر شدم، بنابراین من تلاش کردم که مثل یک بانوی باوقار باشم و به آب بی‌مزه متوسل شدم.” – امی دبلیو.


یبوست

یبوست یکی دیگر از مشکلات رایج دوران بارداری است.

راه‌حل مادر حقیقی: “پرستاری نکته‌ای برای زمانی که دفع سخت می‌شد گفت. او به من گفت که یک چارپایه تاشو کوچک بگیر و وضعیتت را در آن به طور کاملا دولا قرار بده به این ترتیب من به طور کامل لب به لب توالت بودم و بیشتر وزنم روی چهارپایه بود. فشار قوی‌ای را به محل لگنم وارد می‌شد در حالی که تحمل می‌کردم. من واقعا نمی‌دانم که این چطور کار می‌کرد عجیب بود!”- لیندزی آر


گرفتگی عضله‌ی ساق پا

اسپاسم‌های دردناک، به ویژه در بارداری، بسیار رایج هستند، و ممکن است به علت افزایش وزن بدن یا تراکم عروق خونی باشد.

راه‌حل مادر حقیقی: “به نظر می‌رسد خوردن موز قبل از خوابیدن از گرفتگی‌های عضله ساق پا جلوگیری کند.” – نوری آر.

” بالش‌ها. تعداد زیادی بالش! من در آشیانه کوچکم می‌خوابم.” – آنجل ال.

” جوراب‌های پزشکی متراکم به درد پاهایم کمک می‌کرد. گران‌قیمت است اما ارزشش را دارد.: – ماریا آر.


ترک‌خوردگی پوست

بدن در حال بزرگ شدن شما، روی پوستتان فشار می‌آورد،گاهی اوقات موجب نشانه‌های کشیدگی روی شکم، سینه‌ها ، باسن و ران‌ها می‌شود.

راه‌حل مادر حقیقی: “من قسم می‌خورم که لوسین بدن Body Shop، مانع نشانه‌های کشیدگی در من شد. پیش از این بارها بارها گفته شده بود که علامت‌های کشیدگی ژنتیکی است اما من تنها کسی به‌جز مادرم و خواهرم بودم که دچار آن‌ها نشدم ( به‌جز دو تا علامت‌ کوچک در پشتم.) من در تمام طول هر دو بارداریم آن‌ را مالیدم.” – استیفانا دابلیو

یک کپسول ویتامین E را دو نیم کنید و روغن را روی علامت‌های کشیدگی بمالید.”- آریانا بی.


بی‌اختیاری

فشار رحم روی مثانه شما ممکن است موجب شود که کمی ادرار نشت کند، به‌ویژه وقتی شما عطسه یا سرفه می‌کنید و یا می‌خندید.

راه‌حل مادر حقیقی: “باید تمرین‌های Kegel را انجام دهید. تصور کنید عضله‌هایتان مانند یک بالابر هستند: منقبض‌کردن و شل کردن و سپس نگهداشتن عضله‌ها را تمرین کنید.” – جنی اس.


کمر درد

چه چیزی موجب درد کمر در طی دوران بارداری می‌شود؟ افزایش وزن، وضع اندامی تغییر می‌کند و عضلات شل می‌تواند به درد‌ها و رنج‌های ناخوشایند منجر شود.

راه‌حل مادر حقیقی: “من از یک رولر فوم استفاده کردم که عضله‌هایم را رها سازد و به سیاتیکم کمک کند.” – ماریا آر.

” حمام نمک ایپسوم کمردردم را تسکین می‌داد.” – ابریل ای.


آکنه

به یاد آورید که هورمون‌های نوجوانی چطور پوست شما را خراب کرده بود؟ ممکن است در دوران بارداریتان دوباره اتفاق افتد.

راه‌حل مادر حقیقی: “برای آکنه بارداری، فهمیدم استفاده کردن از صابون طبیعی (صابون دست‌ساز گیاه اسطوخودوس و درخت چای) و لوسیون‌های طبیعی به‌همراه لیف زدن صورت، کمک می‌کند که آکنه را در حد سرخی‌ نگه دارد.”


گرفتگی بینی

استروژن غشاهای مخاطی در بینی شما را متورم می‌‌کند، اغلب موجب ورم غشاء مخاطى بینی در بارداری می‌شود، به‌عنوان بینی گرفته که خالی نخواهد شد، شناخته شده است.

راه‌حل مادر حقیقی: “در کل بارداریم ۴–۳ بار در روز از اسپری saline برای بینی‌ام استفاده کردم. این تنها راهی بود که می‌توانستم از تنفس همیشگی با دهان جلوگیری کنم.” – کلین ان.

“من عاشق اسانس‌های طبیعی‌ام. من مخلوطی از اسانس عرق نعنا را روی سینوس‌هایم به‌کار گرفتم (مراقب باشید چشم ممکن است اشک بریزد)، روغن RC روی قفسه سینه‌ام و چای خانگی دوست‌داشتنی که از آب گرم، عسل و اسانس تیوز و اسانس لیمو ( حدود یک یا دو قطره از هر کدام) استفاده کردم. همچنین روزانه بینی‌ام را شستشو می‌دهم، مخلوط کردن نمک و بیکینگ‌پودر با آب گرم در یک بطری آبپاش از داروخانه. – خیلی آسان! – کری جی.

“قوری شستشوی بینی عالی است. قبل، حین و بعد از بارداری گره‌کشای گرفتگی‌ام بوده است. ” املی اس.


بی‌خوابی

یکی از پارادوکس‌های مهم در دوران بارداری این است که شما خیلی خسته هستید، درعین حال که برای یک خواب شبانه خوب تلاش می‌کنید به‌ دلیل دشوار بودن راحتی، حمام رفتن‌های مکرر، گرفتگی‌های ساق پا و حتی نگرانی در مورد بچه نمی‌توانید بخوابید !

راه‌حل مادر حقیقی: “من فهمیدم که اکسیر خواب دوران بارداری: شیر گرم با دارچین و عسل است!” – آنجلا دی.

“برای بی‌خوابی، من ورزش می‌کردم، ترجیحا در صبح زود. ورزش کاردیو (پیاده‌روی، تردمیل)، وزنه و یوگا همگی به خوابیدنم کمک می‌کنند. بالش بدن به راحت بودنم در طی شب کمک می‌کند بنابراین من دائما از خواب بیدار نمی‌شوم، اگرچه درمانی برای ادرارهای شبانه مکرر پیدا نکردم!” – ارین ام.


خشکی دهان

کم شدن آب بدن به علت ادرارهای مکرر در بارداری رایج است، استفراغ و حتی عرق کردن، موجب می‌شود شما احساس خشکی کنید. (دیابت بارداری همچنین می‌تواند یک عامل باشد، بنابراین مطمئن باشید بین ۲۸- ۲۴ هفته توسط پزشکتان چک می‌شوید.)

راه‌حل مادر حقیقی: “یک بالش بارداری برای اینکه راحت بخوابم خریدم و یک دستگاه بخور‌ساز هوای سرد درست بالای سرم قرار می‌دهم. اکنون بدون خشکی دهان بیدارمی‌شوم.” – لیندا ام.


بواسیر (بیماری هموروئید)

ابتدا یبوست، بعد زور زدن و سپس داد زدن می‌آید، شما بواسیر دارید، که رگ‌های متورم نزدیک لبه داخلی مقعد هستند.

راه‌حل مادر حقیقی: “استفاده کردن مقداری از داروی نارون کوهی (Witch Hazel) روی پنبه. این تسکین دهنده است.” – آنجلا دی.

“من پودر منیزیم، یک چهارم یا نصف قاشق چای‌خوری را هر روز یا یک روز در میان می‌خوردم و همچنین داروهای”‘roids ” کمک خواهد کرد.” تیفانی دابلیو.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 407 views بار دسته بندی : درمان بیماری تاريخ : 4 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.