کاج سبز ۵ تغییر در شیوه مراقبت از مو‌ها در آستانه پاییز - کاج سبز

مراقبت از مو

تغییرات آب و هوا می‌تواند واقعا مو‌هایتان را به‌هم بریزد، هم رنگش و هم بافتش را‌. ما از ایوانوفسکی‌‌شو‌، آرایشگر سالن استتیکا در شهر سنت پل در مینسوتا‌، پرسیدیم که چه تغییراتی باید انجام داد تا مو‌های ما در پاییز همچنان شاداب به نظر برسد‌.

رطوبت مو‌ها را بیشتر کنید‌

با پوست خشک و خارش آن که با سرد شدن هوا آشکار می‌شود، آشنا هستید‌؟ این موضوع در مورد مو‌هایتان هم صادق است‌. ایوانوفسکی‌شو می‌گوید‌:‌ “تغییر فصل از تابستان به پاییز‌، زمانیست که باید ماسکی برای مو‌هایتان استفاده کنید یا شامپو و نرم‌کننده خود را تغییر دهید تا مو‌هایتان بتواند خود را با این تغییرات آب و هوا‌یی وفق دهد‌. به دنبال مواد مرطوب کننده مانند جوجوبا و بوریتی باشید تا رطوبت مو‌هایتان حفظ شود‌.”

از ترکیبات طبیعی استفاده کنید

با استفاده از ترکیبات تمام طبیعی‌، جلوی خشک شدن بیشتر مو‌های خود را بگیرید‌.‌‌ایوانوفسکی‌شو می‌گوید‌: “مواد طبیعی راه حل اصلی این مشکل هستند‌، زیرا مانند مواد شیمیایی و الکلی روغن مو‌هایتان را از بین نمی‌برند”‌. او برای مرطوب کردن بیشتر موها با مواد طبیعی‌، ماسک ویژه روغن درمانی کراتین L’Anzaرا دوست دارد ‌

موها را تیره‌تر کنید

تابستان هم معنیست با مو‌هایی که زیر دست آفتاب بوده‌اند‌‌، با رنگ مو‌هایی که هایلایت کردن از ویژگی‌های آن است‌. اما با سردی هوا و کمتر شدن زمانی که در بیرون از خانه می‌گذرانیم‌، هایلایت مو‌هایتان رنگ می‌بازد‌. ایوانوفسکی‌ پیشنهاد می‌کند تا با کمی تیره‌تر کردن رنگ مو‌هایتان در پاییز‌، طبیعت را در این مبارزه شکست دهید‌. او می‌گوید‌: “تیره کردن مو باعث می‌شود تا این تغییرات آسان‌تر صورت بگیرد و رنگ مو‌ها را متعادل می‌کند‌‌‌‌”‌.

از حجم دهنده استفاده کنید

با سردی هوا‌، رطوبت آن کمتر شده و باعث لختی مو‌ها می‌شود‌. ایوانوفسکی‌می‌گوید عاشق استفاده از تقویت کننده به همراه اسپری حجم دهنده برای تقویت ریشه ها به میزان لازم است.

از شامپوی پاک کننده استفاده کنید

تابستان می‌تواند پسماند ‌های زیادی را در ناحیه ریشه موهایتان به جا بگذارد‌‌مثل اسپری نمک‌، ضد آفتاب و ماسه که همه باعث چرب و سست شدن ریشه مو می‌شوند‌. فصل جدید را با سم‌زدایی سرتان آغاز کنید‌؛ با استفاده از یک شامپوی پاک کننده(clarifying shampoo)به صورت یک بار در هر ۲هفته ‌. نکته‌: ایوانوفسکی‌شو می‌گوید این شامپو‌ها برای مو‌های رنگ کرده مناسب نیستند‌، زیرا رنگ آن‌ها را از بین می‌برند‌. تنها برای مو‌های رنگ نشده!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 353 views بار دسته بندی : مجله زیبایی تاريخ : 23 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها