کاج سبز بهترین کلینیک ترک الکل در تهران - کاج سبز

 

بهترین کلینیک ترک الکل در تهران را می‌توان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر دانست. این مرکز مجهز و تخصصی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک الکل و درمان اختلالات اعصاب و روان ناشی از مصرف الکل در کشور است.

این کلینیک به عنوان بهترین، مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز ترک الکل  در ایران، دارای مجوز بستری شبانه روزی از وزارت بهداشت و درمان، با امکانات کامل بیمارستانی و هتلینگ است.

مرکز تخصصی ترک الکل  طلوعی دیگر دارای ۲ بخش بستری مجزا برای آقایان و بانوان بوده و پذیرش بیماران در این کلینیک در اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) با کلیه امکانات و تجهیزات بیمارستانی همچون ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و دستگاه نوار مغز و کلیه امکانات رفاهی و ورزشی و هتلینگ می‌باشد.

خدمات درمان الکل در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، به صورت شبانه روزی و توسط کادر مجرب و متخصص پزشکی در زمان بستری و خدمات روان درمانی بعد از مرخص شدن بیمار، تحت نظر روانپزشک متخصص درمان اعتیاد و تیم روان‌شناسی مجرب ارائه می‌گردد.

بیماران کلینیک ترک الکل طلوعی دیگر، بعد از پایان برنامه درمان و ترک الکل، سم‌زدایی و ترخیص نیز، امکان برخورداری از جلسات مشاوره فردی، شرکت در کلاس‌های گروه درمانی و خانواده درمانی به صورت هفتگی را دارند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات ترک الکل در کلینیک طلوعی دیگر به صفحه ترک الکل [علائم، عوارض، سم زدایی] در بهترین کلینیک ترک الکل

 

الکلیسم چیست؟

الکلیسم یا به انگلیسی Alcoholism یا مِی‌بارگی، عبارت است از هر نوع مصرف بیش از اندازهٔ الکل که باعث آسیب شدید به سلامت جسم یا روان فرد شود.

بر سر مفهوم الکلیسم اختلاف وجود دارد از این رو نشانه‌هایی که از سوی اکثریت پذیرفته شده است در رده‌های اختلال استفاده از الکل و اعتیاد به الکل جای می‌گیرد.

کلیسم که امروزه به عنوان اختلال مصرف الکل و یا با نام‌هایی مانند اعتیاد به الکل یا وابستگی به الکل شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن فرد تمایل یا نیاز فیزیکی مکرر و وابستگی به مصرف الکل دارد.

در گذشته، به فردی که این بیماری را داشت، “الکلی” می‌گفتند. با این حال امروزه، این لقب به عنوان یک برچسب غیر مفید و منفی دیده می‌شود. امروزه متخصصان بهداشت می‌گویند که فرد دارای اختلال مصرف الکل (AUD) است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در سراسر جهان، سالانه ۳.۳ میلیون مورد مرگ و میر ناشی از مصرف مضر الکل است. اختلال الکلیسم با تخریب فراوان جسمانی، روانی، عملکرد اجتماعی و روابط بین فردی همراه است.

افراد مبتلا به این اختلال، توانایی کنترل خود در مصرف مواد الکلی را ندارند و به سلامت روحی و جسمی خود به شدت آسیب می‌زنند. در واقع، در مقابل آن تسلیم شده اند و این مصرف حتی بعد از مبتلا شدن فرد به عوارض مصرف بی حد و مرز الکل نیز ادامه پیدا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با الکلیسم، انواع الکلیسم و الکلیسم در ایران و جهان می‌توانید مطلب الکلیسم چیست؟ را مطالعه کنید.

 

علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم چیست؟

بیشتر افراد مبتلا به اعتیاد الکل، اعتیاد خود را انکار می‌کنند. با این وجود الکلیسم یا اعتیاد به الکل نوع شایعی از اعتیاد در جوامع مختلف است. در نتیجه شناخت علائم اعتیاد به الکل و خصوصیات افراد الکلی توسط اعضای خانواده بسیار مهم است، تا بتوانند در زمان مناسب زندگی عزیزترین فردشان را نجات دهند.

تصمیم‌گیری‌های افراد معتاد به الکل معمولاً در این حالت مستی تأثیر قرار می‌گیرد. برخی افراد در این مواقع دست به معاملاتی می‌زنند که زندگی آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. این افراد ممکن است بسیار بی‌قرار، پرخاشگر یا تکانشی شوند.

در اثر مصرف زیاد الکل، فرد کنترل فیزیکی و تعادلش را از دست داده و تکلم بریده بریده و تاری دید پیدا می‌کند. از این ‌رو احتمال تصادفات رانندگی، درگیری‌های فیزیکی و درگیر شدن در رفتارهای جنسی پرخطر در این افراد بسیار زیاد خواهد شد.

بسیاری از افراد اعتیاد خود به سوءمصرف الکل را انکار می‌کنند. اما اگر اطرافیان آگاهی کامل از علائم اعتیاد به الکل داشته باشند می‌توانند زودتر به بیمار کمک کنند. اعتیاد به مصرف الکل زمانی اتفاق می‌افتد که در اثر مصرف مکرر الکل، بدن فرد تحمل پیدا کرده و دچار وابستگی جسمی و روانی شود.

در پی تحمل ایجاد شده، بدن برای کسب لذت‌های قبلی به میزان بیشتری از الکل نیاز پیدا می‌کند. همین افزایش مداوم در مقدار مصرف، روز به روز به شدت اعتیاد می‌افزاید و می‌تواند سلامت جسمی و مغزی بیمار را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم و نحوه تشخیص سوء مصرف الکل، می‌توانید مطلب علائم اعتیاد به الکل یا الکلیسم چیست؟ را مطالعه کنید.

 

سندرم ترک الکل چیست و چه علائمی دارد؟

سندروم ترک الکل یا در واقع نشانه‌های محرومیت از الکل (AWS) نامی است برای فردی که مصرف الکل زیادی داشته و بعد از قطع ناگهانی یا کاهش قابل توجه مصرف الکل، این علائم در او بروز می‌کند.

مصرف بیش از حد الکل ( یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیش از دو نوشیدنی در روز برای مردان) باعث ایجاد عوارض منفی برای سلامتی می‌شود. به دلیل این که بدن آنها به الکل وابسته شده و ترکیب شیمیایی مغز آنها تغییر می‌کند.

نوشیدن زیاد الکل باعث تحریک سیستم عصبی شده و در صورتی که بخواهید آن را به طور موقت یا دائمی دیگر مصرف نکنید با علائم سندرم ترک الکل مواجه خواهید شد.

اگر به صورت روزانه مصرف الکل دارید، به مرور زمان بدن شما به الکل وابسته خواهد شد. وقتی این اتفاق می‌افتد، سیستم عصبی مرکزی شما دیگر نمی‌تواند به راحتی با کمبود الکل سازگار شود.

اگر به طور ناگهانی نوشیدن را متوقف کنید یا مقدار الکلی را که می‌نوشید به میزان قابل توجهی کاهش دهید، می‌تواند باعث ایجاد علائم سندرم ترک الکل یا AWS شود.

حدود ۱۵ درصد افراد در غرب در زمان‌هایی از دورهٔ مصرف الکل، با مشکلاتی از اختلال مصرف الکل رو به رو می‌شوند. حدود نیمی از افراد با اختلال مصرف الکل، نشانه‌های سندروم ترک الکل را به دنبال کاهش مصرف الکل نشان می‌دهند.

در حدود ۴ درصد آن‌ها نیز نشانه‌های شدید رخ می‌دهد و تا ۱۵ درصد افرادی با علائم شدید، می‌میرند. حداقل ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، نشانه‌های ترک الکل توسط بقراط توصیف شده بود. سندروم ترک الکل تا ۱۷۰۰ میلادی، مشکل شایعی نبود.

برای آشنایی بیشتر با سندرم ترک الکل، علائم سندرم ترک الکل و اینکه چه کسانی در معرض خطر سندرم ترک الکل هستند؟ می‌توانید مطلب سندرم ترک الکل چیست و چه علائمی دارد؟ را مطالعه کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 11 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها