کاج سبز راه اندازی مغازه در کانادا - کاج سبز

یکی از راه های مهاجرت به کانادا، خرید بیزینس در کانادا است که به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا در زمینه ای تجاری به سرمایه گذاری در کانادا بپردازند و جهت اخذ اقامت کانادا اقدام کنند.

برای خرید بیزینس، سرمایه گذاران خارجی باید یا مشاغلی را در کانادا بخرند و یا تجارت خود را در کانادا تأسیس کنند و به مقامات مهاجرتی کانادا ثابت کنند که تجارتشان فرصت های شغلی را برای کانادایی ها ایجاد خواهد کرد. راه اندازی مغازه در کانادا نیز یکی از انواع بیزینس است که می تواند از بهترین روش ها برای دریافت اقامت دائم کانادا باشد.

راه اندازی مغازه در کانادا چگونه ممکن است؟

سرمایه گذاران خارجی که می خواهند کسب و کار کوچکی در کانادا راه اندازی کنند، گزینه های مختلفی پیش رو دارند. در میان این ایده ها، راه اندازی مغازه ها برای فروش کالاهای مختلف، یک ایده تجاری بسیار خوب برای کسانی است که می خواهند کسب و کار خود را به عنوان مثال در یک شهر کوچک کانادا باز کنند.

راه اندازی مغازه در کانادا نیازی به تجربه قبلی در یک زمینه ندارد، با این حال، فردی که مغازه ای را در کانادا راه اندازی می کند باید به الزامات بازار محلی برای موفقیت توجه کند.

ایجاد یک فروشگاه باید با فرآیند ثبت شرکت در سطح فدرال یا منطقه ای در کانادا شروع شود. به منظور اجتناب از الزامات غیر ضروری، به سرمایه گذاران خارجی که می خواهند مغازه های کوچک محلی افتتاح کنند، توصیه می شود شرکت خود را در سطح منطقه ای ثبت کنند. از طرف دیگر، به کسانی که می خواهند فروشگاه های بزرگی در سراسر کشور راه اندازی کنند، توصیه می شود کسب و کار خود را در سطح فدرال ثبت کنند.

اگر می‌خواهید با مراحل افتتاح مغازه در کانادا آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ما در تراست بیزینس همراه باشید تا به شما کمک کنیم تا به صورت گام به گام پیش بروید و این مسیر پر از فراز و نشیب را طی کنید.

اقامت دائم کانادا با راه اندازی مغازه در کانادا

طبق گزارشاتی که منتشر شده، کانادا از نظر شاخص سهولت کسب و کار جایگاه ۲۳ را به خود اختصاص داده است. مزایای کار و زندگی در کانادا آنقدر زیاد است که صاحبان کسب و کارها به این فکر می کنند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی مغازه در کانادا

شما از طریق راه اندازی مغازه در کانادا می توانید علاوه بر راه اندازی کسب و کار و سودآوری، اقامت دائم کانادا را نیز داشته باشید. برای شروع بیزینس خود در کانادا، ابتدا باید مجوز کار در کانادا بگیرید. مجوز کار مناسب برای شما ممکن است به محل زندگی و نوع تأثیر بیزینس شما در بازار کار کانادا بستگی داشته باشد. صاحبان بیزینس می توانند واجد شرایط دو نوع مجوز کار شوند.

مجوز کار کارفرما بر اساس برنامه بین المللی کار موقت کانادا

هنگامی که سرمایه گذار خارجی بخواهد مغازه ای را در کانادا خریداری کند، باید برای به دست آوردن ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا (LMIA)، به دفتر اشتغال و مهارت آموزی کانادا (ESDC)، مراجعه کند. کارفرمایانی که تحت برنامه LMIA اقدام می کنند، باید حداقل ۵۰٪ مالکیت شرکت را داشته باشند.

حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا

در مورد برنامه خرید بیزینس، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا در قانون مشخص نشده است. با این حال، سرمایه گذاران باید فاکتورهای زیر را در مورد مقدار سرمایه گذاری در نظر داشته باشند:

راه اندازی یک بیزینس که تمام شرایط مورد قبول کانادا را نیز داشته باشد، حداقل ۱۰۰،۰۰۰ دلار و بیشتر هزینه دارد. در حالی که، بیزینس هایی با درآمد ۵۰۰،۰۰۰ دلار و سود خالص خوب برای سرمایه گذاران، هزینه های بسیار بیشتری دارند، این هزینه ها از ۲۰۰،۰۰۰ دلار به بالا شروع می شود.

سرمایه گذاران همچنین باید حداقل ۵۰،۰۰۰ دلار به عنوان پول ذخیره برای کار یک ساله بیزینس کانادایی تازه خریداری شده خود، اختصاص دهند. برای محاسبه قیمت دلار کانادا به نرخ و نوسانات لحظه ای، از صفحه قیمت دلار کانادا امروز استفاده کنید.

این بیزینس در کانادا همچنین باید درآمد کافی برای تأمین دستمزد مالک (تقریباً ۵۰ تا ۵۸ دلار در ساعت)، اجاره و دستمزد کارمندان کانادایی خود را بدست آورد (بنابراین حداقل ۲۵۰،۰۰۰ دلار + فروش ناخالص در سال).

هزینه های راه اندازی مغازه در کانادا

هزینه هایی که راه اندازی مغازه در کانادا را باید پوشش دهد از مکانی به مکان دیگر متفاوت است (تورنتو ممکن است برای افتتاح یک مغازه گران تر از یک شهر کوچک در نوناووت باشد)، نوع صنعت شما سهم زیادی در هزینه های راه اندازی دارد.

 

اصول اولیه ای که یک کسب و کار کوچک باید در ابتدا در هنگام راه اندازی آن را پوشش دهد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ابزار و تجهیزات مورد نیاز
  • هزینه ثبت کسب و کار و صدور مجوز
  • فضای مغازه
  • فهرست لوازم مورد نیاز
  • بازار یابی
  • سایت اینترنتی
  • قبض اینترنت و تلفن (سایر خدمات)
  • حقوق و دستمزد
  • بیمه
  • هزینه های حمل و نقل
  • مالیات

در حالی که انواع خاصی از کسب‌ وکارها می‌توانند با هزینه ‌های راه‌اندازی کسب ‌و کارهای کوچک زیر ۱۰۰۰ دلار راه‌اندازی کنند، یک مالک متوسط مغازه کوچک در کانادا حدود ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار برای شروع کسب ‌وکار کوچک خود هزینه می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک زود به زود شکست بخورند، کمبود نقدینگی آن هاست. در حالی که نوشتن یک طرح تجاری و پیش‌بینی هزینه ‌های راه‌اندازی مغازه می‌تواند به شما کمک کند، اما همیشه ۱۰۰% دقیق نیست، به‌ویژه زمانی که یک کسب‌ وکار جدید از ارقام کاملاً اطلاعی ندارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت سند LMIA برای راه اندازی مغازه در کانادا

سرمایه گذاران خارجی باید طی مراحل مختلف درخواست خرید بیزینس خود، مدارک مختلفی را در اختیار مقامات کانادایی قرار دهند.

در مرحله اول سرمایه گذاران خارجی باید اسناد زیر را به همراه درخواست خود وارد کنند:

  • اسناد ثبت مغازه کانادایی
  • اثبات مالکیت جدید مغازه کانادایی (توافق نامه خرید و فروش، گواهی سهام، اثبات خرید و غیره)
  • اثبات فعالیت فعال بیزینس در کانادا
  • کپی پاسپورت
  • رزومه
  • برنامه کاری یا بیزینس پلن (گاهی اوقات برای شرکت های تازه تأسیس لازم است)

در مرحله دوم فرآیند درخواست، سرمایه گذاران خارجی باید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیلات، سابقه کار و تجربه مدیریتی خود ارائه دهند. همچنین آنها تحت بررسی های پزشکی و کیفری قرار می گیرند. در اینجا لیستی از اسناد شخصی اضافی است که سرمایه گذاران خارجی ملزم به تهیه آن هستند:

  • مدارک تحصیلی (گزارش ECA برای درخواست اقامت دائم مورد نیاز است)
  • اثبات تجربه شغلی و تجربه مدیریتی، مانند نامه های تأیید اشتغال، اطلاعات درآمدی، اسناد مالکیت بیزینس یا نامه های مرجع از رئیس یا مشتری سابق
  • اسناد وضعیت تاهل، سند ازدواج، شناسنامه کودکان
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه (این مورد بسیار توصیه می شود)
  • صورت حساب های بانکی ۶ ماه گذشته
  • عکس پاسپورت
  • اثبات ارزیابی پزشکی
  • مجوزهای پلیس برای هر کشوری که متقاضیان بیش از ۶ ماه در آنجا بوده اند

سفر اعضای خانواده سرمایه گذار خارجی با ویزای راه اندازی مغازه

اعضای خانواده می توانند سرمایه گذاران خارجی را در زمان اشتغال آنها در کانادا به عنوان صاحبان خارجی بیزینس کانادایی همراهی کنند. همسر سرمایه گذار ممکن است مجوز کار آزاد برای کار در کانادا را دریافت کند و فرزندان آنها نیز به طور رایگان به تحصیل در مدارس کانادا بپردازند (این قانون در مورد تحصیلات متوسطه اعمال نمی شود).

سرمایه گذاران خارجی و اعضای خانواده آنها همچنین می توانند در طول مدت اعتبار ویزاهای کاری خود به خدمات درمانی رایگان دسترسی پیدا کنند. با این حال، استان های مختلف قوانین متفاوتی برای دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی رایگان برای کارگران خارجی دارند و سرمایه گذاران باید قوانین مربوط به استانی که می خواهند در آن مستقر شوند را بررسی کنند.

مهاجرت تجاری به کانادا از طریق Executive Express Entry

بسیاری از صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران به اشتباه بر این باورند که اکسپرس انتری تنها گزینه مهاجرت به کانادا است. برنامه اکسپرس انتری در درجه اول برای متخصصان جوان تر (زیر ۳۵ سال) با مهارت های قوی در زبان انگلیسی یا فرانسوی (زبان CLB7 یا بالاتر)، مدارک تحصیلی برجسته (مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر) و اغلب کار یا تجربه تحصیل در کانادا است.

بسیاری از متخصصان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران موفق بالای ۳۵ سال اغلب امید خود را برای مهاجرت به کانادا از دست می‌دهند، زمانی که شانس خود را تحت جریان اکسپرس انتری ارزیابی می‌کنند. با این حال، آن ها اغلب جریان برنامه اکسپرس انتری را فراموش می کنند یا از آن بی اطلاع هستند. این جریان اساساً برای جذب مدیران ارشد، صاحبان مشاغل و کارآفرینان با اعطای ۲۰۰ امتیاز CRS اضافی در کانادا طراحی شده است. فرایند این جریان نسبتا ساده است.

مزایای راه اندازی مغازه در کانادا

  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری ندارد، اما با توجه به برنامه بیزینس شما، سرمایه گذاری باید منطقی باشد.
  • برای هر ملیتی در دسترس است.
  • هیچ شرطی برای یک شرکت خارجی موجود، وجود ندارد.
  • حداقل شرط لازم برای توانایی زبان وجود ندارد، اما از سرمایه گذاران خارجی معمولاً خواسته می شود توانایی خود را در مدیریت بیزینس در کانادا نشان دهند. بنابراین باید سطح متوسطی از زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشند.
  • سرمایه گذاران خارجی می توانند با استفاده از این برنامه برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند.

معایب راه اندازی مغازه در کانادا

  • برای شرکت های نوپا مناسب نیست.
  • این بیزینس در کانادا باید با عملکرد مالی کافی فعال و عملیاتی باشد.
  • این برنامه به سرمایه گذاری برای خرید حداقل ۵۱٪ سهام بدون تضمین موفقیت نیاز دارد.
  • بهترین برنامه برای اهداف مالیاتی نیست.

بهترین شهرها برای سرمایه گذاری و راه اندازی مغازه در کانادا

تورنتو، ادمونتون و ونکوور سه شهر کانادا هستند، که از کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها استقبال می کنند.

 

تورنتو در آنتاریو

جای تعجب نیست که پایتخت آنتاریو و بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو، مکان خوبی برای شروع کار است. این شهر، مرکزی برای صنایع مالی، صنعتی، تجاری و تکنولوژی کل کشور است. طبق گزارش ونکوور سان، در فهرست خود از نظر استعداد تکنولوژی، تورنتو با داشتن ۲۲۸،۵۰۰ کارمند در این حوزه رتبه ۱ را دارد. این شهر همچنین تاثیر به سزایی در اقتصاد کانادا نیز دارد.

  • ادمونتون در آلبرتا

صنعت انرژی ممکن است اولین صنعتی باشد که هنگام ذکر نام ادمونتون درباره آن فکر می کنید و مطمئناً نفت نقشی گسترده ای در اقتصاد این منطقه ایجاد کرده است. با این حال، این شهر به سرعت در حال رشد است، که فضای زیادی را برای فعالیت های کوچک تجاری باقی می گذارد.

هنگام تصمیم گیری در مورد محل کار در این شهر گزینه های زیادی وجود دارد. این مکان دیدنی دارای چشم اندازهای زیبا از رودخانه شمال ساسکاچوان، یک مرکز مهم بانکی در محل و امکانات رفاهی فراوان برای کمک به پیشرفت بیزینس شما است.

ادمونتون تنها گزینه شما در آلبرتا نیست. اگر به دنبال بیزینس و کارآفرینی با ثبات تری هستید، کلگری یکی دیگر از مکان های عالی برای بررسی است.

آیا راه اندازی مغازه در کانادا ایده خوبی است؟

بله کانادا یکی از کشورهایی است که شرایط خوبی برای راه اندازی انواع و اقسام کسب و کارها دارد. بنابراین شما اول باید حوزه ای که می خواهید به آن ورود کنید را انتخاب کنید، در خصوص آن تحقیق کنید، بیزنس پلنی برای راه اندازی مغازه در کانادا را بنویسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.