کاج سبز نمک درمانی چیست؟ انواع روش های هالوتراپی - کاج سبز

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی برای درمان بیماری ها وجود دارد، اما بسیاری از افراد هنوز به روش های قدیمی اعتقاد دارند و سعی می کنند از روش های قدیمی و سنتی برای درمان بیماری های خود استفاده کند. یکی از این روش ها نمک درمانی است.

نمک درمانی یکی از سنتی ترین روش هایی است که از گذشته برای درمان بیماری‌ها استفاده شده و شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که این روش چیست، پس بهتر است که برای پی بردن به این مطلب و دانستن اینکه چه ویژگی هایی دارد در ادامه با ما باشید تا درباره این موضوع با شما صحبت کنیم و اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیارتان قرار بدهیم.

 

 

نمک درمانی در طب سنتی

یکی از قدیمی ترین روش ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده از نمک درمانی می باشد که در طب سنتی هم استفاده و روش آن برای درمان بیماری‌ها بسیار توصیه شده، چرا که در گذشته اعتقاد شدیدی به خواص و ویژگی‌های نمک داشتند. بدیهی است که تمامی روش های توصیه شده در طب سنتی اعم از خوردن نمک، ماساژ با نمک و یا استحمام همگی از نمک های معدنی شامل نمک آبی، نمک صورتی، دلنمک، نمک اپسوم و … باید استفاده شود و نمک های تصفیه شده به علت عملیات های شیمیایی که بر آن ها اعمال میشود تاثیری نخواهد داشت

در اینجا چند نمونه از این ویژگی‌های بسیار مفید و پرفایده نمک را برایتان بیان می‌کنیم تا اگر قصد داشتید بتوانید از این روش برای درمان بیماری های خود استفاده کنید.

نمک دارای طبع گرم و خشک است و جزو مواد خوراکی است که در آشپزی بیشترین استفاده از آن می شود و باعث از بین رفتن میکروب های معده، دهان و گلو می گردد و به پاکسازی بدن بسیار کمک می‌کند. مصرف نمک در غذا باعث می شود که اگر غذا در دهان و یا لای دندان باقی بماند، دندان خراب نشود و باعث پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط دهان و دندان می شود.

مصرف نمک های معدنی مانند نمک صورتی هیمالیا باعث کنترل دیابت می شود و همچنین برای زخم هایی که از دیابت به وجود می آید هم از نمک برای پاکسازی و ضدعفونی کردن استفاده می کنند. همچنین خوردن نمک در ابتدا و انتهای غذا باعث می شود که بدن از برص جنون یا جذام در امان بماند .

مصرف نمک برای افرادی که دچار دردهای مفصلی هستند، در طب سنتی بسیار توصیه می شود، کافی است که آن را با روغن کاملا طبیعی و محلی ترکیب کرده و آن را در طول روز چند بار استفاده کنید. مصرف به اندازه نمک باعث افزایش هوش در کودکان می شود و مالیدن نمک به بدن باعث تسکین درد می‌شود و همچنین اگر بر روی پوست صورت ماساژ دهید، به عنوان یک لایه بردار هم مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر شما دچار گوش درد شدید می توانید نمک را با روغن زیتون ترکیب کرده و اطراف گوش خود ماساژ دهید که به تسکین درد کمک می نماید. همچنین ماساژ نمک بر روی لثه ها باعث سفت شدن لثه می‌شود و از خونریزی لثه جلوگیری می کند. از دیگر مواردی که از نمک ها مورد توجه است استفاده از سنگ نمک تزئینی در منازل است. سنگ نمک به صورت طبیعی در تصفیه فضای خانه و هم چنین ایجاد انرژی مثبت تاثیر بسزایی دارد که در فنگ شویی نیز از سنگ نمک ها بسیار استفاده می شود.

 

نمک درمانی برای لاغری

امروزه به خاطر ماشینی شدن زندگی، مردم تحرک بسیار کمتری دارند و برای اینکه مسیری را طی کنند از وسیله نقلیه شخصی استفاده می کنند و دیگر تمایل چندانی به پیاده‌روی یا استفاده از دوچرخه ندارند و به خاطر همین است که بسیاری از مردم دچار اضافه وزن هستند و از روش های مختلف برای کاهش وزن خود استفاده می‌کنند و سعی نمی‌کنند از ورزش کردن برای کاهش وزن استفاده کنند.

یک روش بسیار قدیمی برای کاهش وزن نمک درمانی است که خاصیت شگفت انگیزی در کاهش وزن دارد و در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای لاغری است و در مدت کوتاهی به نتیجه مطلوبی می رسید.

استفاده از نمک درمانی باعث می شود فرد احساس تشنگی شدید کند و با تشنگی به صورت مداوم آب مصرف می‌کند و خوردن آب باعث می شود که فرد اشتهای کمتری داشته باشد و غذا کمتر مصرف کند و معده او با آب پر می شود و میل کمتری به غذا خوردن پیدا می‌کند و این روش باعث می‌شود که لاغری در فرد به وجود بیاید و پس از مدتی کاهش وزن چشمگیر خود را احساس کند.

یکی از روش های دیگری که برای لاغری از نمک استفاده می‌کنند این است که شما به صورت مستقیم کیسه نمک را که ترجیحا با دلنمک پر شده است برای کاهش وزن استفاده کنید. منظورمان این نیست که حجم زیادی نمک مصرف کنید بلکه می‌توانید از نمک برای ماساژ دادن نواحی شکمتان که چربی زیادی دارد استفاده کنید.

کافیست مقدار مشخصی نمک بر روی کف دست خود بریزید و به صورت دورانی پهلو و شکم خود را با نمک ماساژ بدهید، این کار باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و به کاهش وزن شدید شما کمک می‌کند و چربی های دور شکم را آب می نماید.

این روش یک روش کاملا تایید شده است و حتی در کلینیک های زیبایی و لاغری هم از این روش برای کاهش وزن و چربی سوزی استفاده می کند و کافی است که شما تخصص لازم را در این زمینه داشته باشید.

نمک درمانی برای دیسک کمر

همه ما می‌دانیم که نمک خواص و فواید بسیار زیادی دارد که از جمله می‌توان به تسکین دردهای موضعی اشاره کرد. اگر قصد دارید که نمک درمانی را در منزل انجام بدهید، نمک آنتیک یک پیشنهاد بسیار راحت و آسان برای شما دارد.

اگر شما نیز دچار دیسک کمر هستید بهترین راه این است که یک کیسه پارچه ای از پنبه یا نخ تهیه کنید که سایز آن هم بستگی به نیاز شما دارد. بهتر است که آن را به صورت ۲۰ در ۲۰ تهیه نمایید و آن را پر از نمک کنید و در کیسه را بدوزید و سپس آن را درون مایکروفر قرار دهید و یا اینکه درون یک قابلمه رویی قرار داده و آن را روی بخاری یا شوفاژ بگذارید تا کاملاً نمکی که درون کیسه قرار دارد داغ شود. پس از این که کاملاً داغ شد، یک حوله بر روی کمر قرار بدهید و کیسه نمک داغ را بر روی کمرتان بگذارید. با این روش شما به راحتی می توانید به درمان کمردرد خود کمک کنید و یک ماساژ بسیار عالی می باشد.

این روش یکی از قدیمی ترین روش هایی است که برای درد و برطرف کردن درد کمر استفاده می‌شود و قدیمی ها اعتقاد شدیدی به این روش درمانی دارند و برای رفع درد دیسک کمر هم بسیار توصیه شده است. می توانید کیسه نمک را همیشه در کمد قرار دهید و هر زمانی که نیاز داشتید مجددا آن را گرم کرده و در نواحی مختلف بدن قرار دهید.

روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانید دستکش دست کرده و مقداری نمک که حرارت داده اید بر روی کمر ماساژ بدهید که خاصیت آرام بخشی دارد و به رفع درد در قسمت کمر کمک می کند. در این روش میتوانید از نمک اپسوم که مخصوص استحمام است استفاده کنید که علاوه بر رایحه ی خوبی که دارند اثر پذیری بهتری رو پوست دارند و سرعت درمان را بالاتر خواهند برد. این دو روش یکی از قدیمی ترین روش ها و مطمئن ترین روش ها برای دردهای موضعی می باشد.

حال که با روش ها و خواص هالوتراپی یا نمک درمانی آشنا شدید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نمک های معدنی، خواص نمک های معدنی، تشخیص نمک معدنی اصل و تقلبی و بسیاری مطالب دیگر به نمک آنتیک سر بزنید و اطلاعات خود را در زمینه ی نمک ها کامل کنید

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.