کاج سبز آیا درمان سوراخ‌های جای جوش امکان پذیر است؟ - کاج سبز

ماندن جای جوش یکی از بدترین عارضه‌های پوستی است که می‌تواند اعتماد به نفس شما را بشدت کاهش دهد و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا درمان سوراخ‌های جای جوش امکان پذیر است؟

جواب این است که بله! امروزه با روش‌های بسیار پیشرفته تقریبا تمام عارضه‌های پوستی قابل درمان هستند و جای نگرانی نیست. معمولا بدترین جایی که جوش‌ها می‌توانند دردسر ساز شوند روی پوست صورت است و ماندن جای جوش روی صورت می‌تواند ظاهر شما را به کلی تغییر دهند. برای درمان جای جوش مهمترین فاکتور نوع جوش و شکل باقیمانده روی پوست شما است. جای جوش معمولا از نوع فرورفتگی، برآمدگی، گوشتی و یا حتی لکه‌های تیره است که هرکدام درمان مخصوص خود را دارند.

اثرات باقیمانده جوش روی پوست در دو دسته زخم‌های هایپروتروفیک و آتروفیک تعریف می‌شوند. نوع هایپروتروفیک به دلیل انباشت بافت پوستی اضافی به شکلی برآمده روی پوست شکل می‌گیرند و در نوع آتروفیک به دلیل از بین رفتن بافت پوستی جای جوش به صورت تورفتگی های سطحی و عمیق مشاهده خواهید کرد.

حال با توجه به نوع جای جوش شما یکی از روش‌های درمانی مناسب را برگزیده و می‌توانید جای جوش‌های خود را درمان کنید.

روش های برطرف کردن فرورفتگی جای جوش

همانطور که توضیح دادیم جای جوش روی پوست و خصوصا صورت ظاهر ما را به کلی می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد و اعتماد به نفس ما را کاهش دهد. از آن‌جایی که ظاهر همیشه فاکتور مهمی در ارتباط با دیگران محسوب می‌شده است بهتر است که اگر مشکلاتی داریم که قابل حل هستند آن‌ها را رفع و رجوع کنیم و مواردی مثل درمان جای جوش امروزه به راحتی قابل درمان هستند.

روش‌های بسیار زیادی مثل مزوتراپی، پی آر پی و … برای درمان عارضه‌های پوستی وجود دارند و ما در ادامه به تعدادی از موثرترین آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه لیستی از روش‌های پیشنهادی را برای شما تهیه کرده‌ایم:

میکرودرم

 این روش نوعی درمان غیرشیمیایی و غیر تهاجمی برای درمان جای جوش است و روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست است که با نام میکرودرم ابریژن نیز شناخته می‌شود. در این روش از اسپری‌های مخصوص میکروکریستال جهت از بین بردن سلول‌هایی که مرده‌اند یا خشک شده‌اند استفاده کرده و از این طریق پوست را جوانتر و شاداب‌تر می‌کنند. همچنین روش دیگری به شکل مشابه وجود دارد که برای لایه برداری‌های عمیق از آن استفاده می‌شود و با نام درم ابریژن شناخته می‌شود که برای خطوط چروکی که عمیق هستند و آسیب‌هایی که خورشید به پوست زده است و یا حتی جای زخم‌ها روی پوست استفاده می‌شود. روش میکرودرم به هیچ وجه دردناک نیست و حتی دوره نقاهت نیز ندارد. از مزایای بسیار چشمگیر این عمل زیبایی سرعت بالا در اثر گذاری و نداشتن دوره نقاهت را می‌توان نام برد. تنها عوارض ایجاد شده ممکن است اندکی کبودی باشد که بخاطر مکش دستگاه روی پوست ایجاد می‌شود که امری بسیار طبیعی است.

کربوکسی تراپی

 همانطور که می‌دانید کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن است که امروزه برای درمان جای جوش نیز از این روش استفاده می‌شود و باید اعتراف کرد که بسیار تاثیر مثبتی روی پوست دارد. کربوکسی تراپی نوعی مزوتراپی است که بجای تزریق مایعات مخصوص مزوتراپی از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌کنند. این روش درمانی توسط سازمان غذا و دارو نیز تایید شده است و تاریخچه‌ای ۷۰ ساله نیز دارد. جالب است بدانید که این درمان در ابتدا برای زیبایی استفاده نمی‌شد و برای اولین بار در فرانسه برای درمان گرفتگی عروق از آن استفاده شد و اولین استفاده آن در زمینه زیبایی در سال ۲۰۰۰ در کشور ایتالیا بود و امروزه به صورت گسترده در سراسر نقاط جهان به عنوان یکی از موثرترین روش‌های زیبایی پوست استفاده می‌شود. این روش درمانی تقریبا هیچ عوارضی نداشته و حتی مزایای دیگری غیر از زیبایی پوست دارد. مواردی مانند بهبود فشار خون یکی از مزایای استفاده از این روش درمانی است.

سابسیژن

 کلمه سابسیژن به معنی برش در زیر پوست است که برخلاف نامش از تیغ استفاده نمی‌شود. این روش که درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است برای مشکلات پوستی بکار گرفته می‌شود و بهترین روش برای افرادی است که دچار لکه‌های آکنه(چال)، سالک، زخم عمیق، خطوط خنده یا اخم، چروک‌های عمیق پوستی و افرادی که دچار سلولیت شدید هستند و معمولا توسط صلاح دید پزشک با توجه به نوع مشکل بیمار استفاده می‌شود. این روش توسط لیزر و یا میکرولندینگ به صورت ترکیبی استفاده می‌شود.

آر اف پوستی

این روش یکی از مدرن‌ترین روش‌های درمانی پوست است و روشی ایمن و کم تهاجمی است که به دلیل نداشتن دردسرهای جراحی نتایج‌های بسیار عالی نیز تا به امروز ارائه داده است. این روش از امواج رادیویی ایمن برای نفوذ به لایه میانی پوست استفاده می‌کند و باعث تحریک کلاژن سازی پوست شده و پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. امروزه مطالعات از نتایج مطلوب آر اف پوستی اطلاع می‌دهند و لقب امن‌ترین روش درمان جای جوش را به یدک می‌کشد. آر اف از طریق ایجاد حرارت در درم کلاژن سازی را تحریک می‌کند و برای اینکار از امن‌ترین فرکانس‌ها استفاده می‌کند.

مزونیدلینگ

خیلی ساده و شفاف این روش درمانی ترکیب بین دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که مشابه دیگر روش‌ها با هدف تحریک کلاژن سازی و الاستین انجام می‌شود. در این روش به طور مشخص داروهای مخصوص و سازگار با بدن بدون استفاده از سرنگ توسط سوزن بسیاری نازکی وارد پوست می‌شود یا به عبارتی برای افزایش اثر گذاری از کوکتل‌های مزوتراپی در میکرونیدلینگ استفاده می‌کنند. بسیاری از پزشکان زیبایی این عمل زیبایی پوست را روشی پیشرفته برای تحریک کلاژن سازی می‌دانند زیرا کوکتل‌های مزوتراپی از طریق میکرو کانال‌های ایجاد شده روی سطح پوست وارد عمق پوست شده و قسمت‌های آسیب دیده پوست را درمان می‌کند. مزونیدلینگ در مقایسه با مزوتراپی درد بسیار کمتری دارد ولی به دلیل استفاد از بی حسی‌های موضعی که هنگام عمل استفاده می‌شود حتی بعید است که دردی حس کنید.

تزریق فیلر

 فیلرها همان مواد پرکننده پوستی هستند که از طریق تزریق موضعی به زیر پوست وارد شده و موجب رفع عارضه‌های پوستی می‌شوند. جنس فیلرها معمولا یا از چربی بدن خود فرد است یا مواد سازگار با بدن هستند و ممکن است افرادی آن‌ها با نام ژل بشناسند. باید توجه داشته باشید که ژل‌ها تنها یک نوع از انواع مختلف فیلرها هستند و ممکن است بسیاری چربی را فیلر به شمار نیاورند. معمولا پزشک با توجه به نوع عارضه پوستی نوع فیلر را انتخاب می‌کند و این فیلرها به راحتی نیز قابل تزریق هستند و بیشتر عارضه‌های پوستی را نیز درمان می‌کنند.

کلام آخر

توصیه ما به شما این است که با توجه به تنوع در روش‌های درمانی و امن بودن تقریبا تمام آن‌ها بهتر است که در اولین فرصت اقدام به درمان عارضه‌های پوستی خود کنید و امروزه نیازی نیست که زیبایی خود را فدا کنید و از خیر آن بگذرید. برای درمان جای جوش بهتر است ابتدا با یک پزشک با تجربه مشورت کرده و برای انجام عمل به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. کلینیک صدف با ارائه تمامی این خدمات درمانی و همچنین همکاری با بهترین پزشکان زیبایی درمان موفق شما را تضمین می‌کند پس هیچ جای تامل و نگرانی نیست و می‌توانید همین امروز برای گرفتن اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 261 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 27 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.