کاج سبز بهترین رنگ برای روتختی از نظر روانشناسی - کاج سبز

 از نظر روانشناسی رنگ ها در افراد و حالاتشان اثر گذار هستند  و به همین دلیل انتخاب رنگ روتختی برای مکان خواب و آرامش افراد بسیار حائز اهمیت است. انتخاب رنگ مناسب برای روتختی از دید روانشناسان بستگی به حالات روحی و خصوصیات فرد دارد. برای افراد آرام و سرد مزاج بیشتر رنگ های گرم و پرنشاط توصیه می شود اما برای افراد هیجانی و گرم مزاج رنگ های ملایم برای انتخاب روتختی پیشنهاد می شود. اما به طور کل، بهترین و آرامش بخش ترین رنگ برای روتختی رنگ آبی و سبز است. زیرا آرامش را به فضای اتاق خواب هدیه می دهد.

انتخاب بهترین رنگ

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید روتختی هستند در انتخاب رنگ دلخواه خود دچار تردید و دودلی می شوند. شک و تردید به دلیل تنوع بالا در یک فروشگاه کالای خواب مد نظر است که این تنوع بالا جزو ویژگی های خوب یک فروشگاه است. رنگ ها قدرت بالایی برای تغییر روحیه و حال و هوای فرد دارند به همین دلیل برای انتخاب روتختی مد نظر با رنگ مناسب باید اطلاعات بیشتر داشته باشید.

ویژگی های هر رنگ روتختی و اثرات آن

با ویژگی های هر رنگ روتختی و تاثیرات آن در ادامه بیشتر آشنا می شوید:

رنگ زرد بهترین گزینه برای نو عروس

رنگ زرد در بین رنگ های مختلف روتختی طرفداران بیشتری دارد. زرد جزو رنگ های گرم است و به دلیل خاصیت ارغوانی و گرمی که دارد باعث می شود سریع تر به خواب بروید و علاوه بر آن آرامش بخش است. رنگ زرد شبیه به نور خورشید و شبیه منبعی از طبیعت روشنی بخش فضا هم به شمار می رود. این رنگ زیبا بیشتر برای روتختی نو عروس ها پیشنهاد می شود.

رنگ صورتی، رنگ مورد علاقه دختران جوان

رنگ صورتی برای روتختی اغلب انتخاب دخترها و خانم‌های جوان است. نظر روانشناسان بر این باور است که رنگ صورتی التیام بخش روح بوده و با رنگ گرمی که به فضای اتاق خواب می دهد سبب آرامش روح می شود. اگر به روتختی های ترکیبی علاقه دارید رنگ صورتی را می توان با رنگ خاکستری یا سفید ترکیب کنید که فضای اتاق را دلنشین تر می کند. علاوه بر آن رنگ صورتی در فضای اتاق خواب باعث افزایش انرژی می شود.

 

رنگ آبی و اثرات آن

بهترین رنگ از نظر روانشناسان برای روتختی رنگ آبی است. افراد زیادی با دانستن تاثیری که رنگ آبی بر روحیه ی افراد دارد حتی رنگ دیوارها را آبی می کنند. استفاده از رنگ آبی نمادی است از آبی آسمان و دریاها، رنگ آبی روتختی هرچه ملایم تر باشد آرامشی که به فضا می دهد بیشتر می شود. رنگ آبی روتختی با آرام کردن فضا شما را به خوابی سرشار از آرامش دعوت می کند.

رنگ سبز روتختی بهترین گزینه برای آرامش

اگر علاوه بر آرامش فضا شاد بودن و سرزندگی فضا برایتان اهمیت دارد از رنگ سبز برای انتخاب روتختی استفاده کنید. رنگ سبز در اتاق خواب یادآور رنگ درختان و طبیعت است که همین موضوع باعث تقویت روحیه و شادابی شما می شود. رنگ سبز به راحتی با رنگ های دیگر مثل رنگ چوب تخت و یا رنگ سفید ست می شود و دکوراسیون داخلی اتاق خواب را زیبا تر می‌کند. اگر علاوه بر تمام این ویژگی ها به دنبال کیفیت خواب خود هستید از رنگ سبز یشمی، چمنی یا زیتونی استفاده کنید.

روتختی طلایی و نقره ای منتخب لوکس پسند ها

روتختی طلایی رنگ و یا نقره ای برای اتاق هایی با تخت کرم بسیار مناسب است البته از ویژگی های دیگر این دو رنگ این است که فضا را به محیطی آرام تبدیل می کند و خواب راحت تری می توانید داشته باشید. رنگ طلایی و نقره ای بین عناصر دیگر گرانبها و لوکس تر دیده می شود و فضای شیک و مدرنی را به اتاق خواب شما می بخشد. ترکیب این دو رنگ با اکثر رنگ ها زیبا می شود مخصوصا ترکیبشان با رنگ سبز که گویی از فضای طبیعت الهام گرفته است.

سرمه ای، شیک و زیبا

سرمه‌ای رنگ بسیار شیک و مدرنی است که اغلب سلیقه ی افراد میانسال برای روتختی است، زیرا بسیار فضا را شکیل و سنگین می کند. رنگ سورمه ای با ترکیب رنگ های سرد و ملایم فضای زیبایی را به اتاق می دهد. رنگ روتختی سرمه ای اغلب برای سرویس خواب های سفید و رنگ روشن بکار می رود.

رنگ قرمز مناسب برای افراد آرام و سرد

اغلب رنگ قرمز را برای انتخاب روتختی مناسب نمی دانند اما این رنگ بسیار مناسب برای افرادی با روحیات ملایم و سرد است. گرمای این رنگ فضای اتاق را پرشور و نشاط می کند، البته ترکیب رنگ قرمز با سفید بسیار زیبا تر و اثر بخش تر است. اکثر افراد برای ترکیب رنگ قرمز علاوه بر رنگ سفید از رنگ های ملایم و خنثی مثل کرم و خاکستری هم استفاده می کنند که زیبایی دو چندان به فضای اتاق می دهد.

رنگ بنفش

رنگ بنفش رنگی اثرگذار است زیرا حال روحی افراد را خوب و پرشور و نشاط می کند. البته ترکیب این رنگ زیبا با رنگی خنثی مثل خاکستری هارمونی زیبایی را به فضای اتاق خواب می دهد. از نظر روانشناسان انتخاب رنگ بنفش برای افراد آرام و با روحیات ملایم بسیار مناسب است و برای پر انرژی کردن فضا انتخاب رنگ بنفش برای روتختی این افراد توصیه می شود. البته همانطور که می دانید برای اینکه خرید مناسبی داشته باشید باید در کنار طرح و رنگ مناسب ، به جنس و کیفیت محصول هم توجه داشته باشید.

بهترین رنگ برای روتختی چیست؟

از دید روانشناسان بهترین و آرامش بخش ترین رنگ از نظر فنگ شویی رنگ آبی و سبز است. اما این دو رنگ به طور کلی جزو بهترین رنگ ها برای انتخاب روتختی بوده و این انتخاب برای هر شخص می تواند متفاوت با حالت روحی و اخلاقیات آن فرد باشد. زیرا زمانی که فردی حالت روحی بسیار سردی دارد، بهتر است برای شور و شادابی او برای انتخاب روتختی از رنگ های گرم مثل بنفش و قرمز استفاده شود. پس بنابراین انتخاب درست روتختی انتخابی است که با روحیات و ویژگی های اخلاقی شخص سازگار باشد. البته برای خرید روتختی علاوه بر رنگ مناسب ویژگی های دیگر از قبیل طرح، جنس و قیمت روتختی هم اهمیت دارد. فروشگاه خواب رویایی درکنار تنوع بالا و کیفیت بالای محصول، رنگ ها و طرح های مختلفی را ارائه کرده است که می تواند گزینه مناسبی برای خرید کالای خواب باشد.

بهترین رنگ از دید روانشناسان برای روتختی رنگ آبی و سبز است اما بعضی افراد بر حسب روحیاتشان بهتر است از رنگ های شاد تر استفاده کنند

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.