کاج سبز ترکیبات زینک پلاس یوروویتال 10 میلی گرم، خواص و عوارض آن را بشناسید - کاج سبز

تامین ویتامین و ریز مغذی های مفید برای بدن در روزهایی که به دلیل مشغله  زیاد، اکثر افراد فرصتی برای تهیه و خوردن غذای سالم و تازه ندارند، کمی سخت به نظر می رسد. یکی از راهکارهای مفید برای تامین سلامت بدن استفاده از انواع مکمل ها است. که زینک پلاس یوروویتال، یکی از بهترین آنها است.

زینک یا همان روی یک ماده معدنی ضروری بوده که نقش مهمی در فرآیندهای بیولوژیکی بدن دارد و از آنجایی که این ماده اساسی و مفید در بدن ذخیره نمی شود، باید توسط یک مکمل قوی و مؤثر برای بدن فراهم گردد. کپسول زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم از محصولات برند محبوب یوروویتال، با فرمولاسیونی خاص و عملکردی ایده آل، مقدار متعادلی از ویتامین های ضروری به همراه زینک را به منظور استفاده روزانه افراد جهت پشتیبانی از سلامت بدن تأمین می کند. هر کپسول از این مکمل مقدار ۱۰ میلی گرم زینک را به بدن می رساند که به همراه بیوتین نقش مهمی در حفظ سلامت سلول های پوست، مو و ناخن دارد.

در این مقاله سعی داریم به ترکیبات موثر، خواص، عوارض و نکات ضروری در مورد مصرف این مکمل بپردازیم. بدون شک داشتن اطلاعات کافی در مورد هر دارو و مولتی ویتامین می تواند در دریافت بازخورد بهتر و بیشتر آن مفید واقع شود.

خواص زینک پلاس یوروویتال

زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم علاوه بر خواص عنوان شده، دارای فواید بی نظیر دیگری است که شامل موارد ذیل می شود:

  • رفع خستگی
  • استحکام ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به دستگاه تولید مثل
  • ترمیم ترک و خشکی لب ها
  • تسریع در بهبود زخم ها و سوختگی
  • بهبود قدرت باروری در زنان و مردان
  • بهبود و تقویت رشد ذهنی و جسمی
  • کمک به سلامت پوست، مو و ناخن افراد
  • تقویت فولیکول مو از طریق خونرسانی بهتر و جلوگیری از ریزش مو

ترکیبات زینک پلاس یوروویتال

همانطور که عنوان شد، ترکیب سازنده و موثر هر یک از مولتی ویتامین های موجود در بازار بر اساس تامین نیازهای بدن افراد در نظر گرفته شده است. زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به هر یک از موارد سازنده ترکیب جادویی این مولتی ویتامین خواهیم پرداخت.

روی

از نام این مکمل نیز می توان به اصلی ترین ماده موجود در آن پی برد. روی یا همان زینک که یکی از اساسی ترین عناصر مورد نیاز تمامی اندام های بدن به شمار می رود، به صورت طبیعی در بدن تولید نخواهد شد و باید توسط مواد خوراکی نظیر صدف، تخم مرغ، غذاهای دریایی و مولتی ویتامین ها تامین شود.

کمبود روی در بدن می تواند سبب بروز خشکی پوست، ریزش مو، از دست دادن اشتها، ابتلا به عفونت، کاهش بینایی و … شود. همچنین کمبود زینک در بدن زنان باردار می تواند به زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس منجر شود. از این رو تامین روی در بدن افراد از مهم ترین وظایف هر شخص در راستای سلامتی است.

ویتامین B1

ویتامین B1 (تیامین) موجود در ترکیب شگفت انگیز زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم می تواند فواید بی شماری را برای مصرف کننده به دنبال داشته باشد. کمبود این ویتامین در بدن با عوارض و مشکلات قلبی و عروقی ظاهر می شود. این ویتامین محلول در آب برای رشد سلولی حائز اهمیت بسیاری است. همچنین این ماده مفید در پیشگیری از ابتلا به ضعف ماهیچه، قلب، مغز، سیستم عصبی و روده مثمر ثمر واقع خواهد شد.

اگرچه ویتامین B1 در مواد خوراکی نظیر نان گندم، برنج قهوه ای، نخود فرنگی، حبوبات، مارچوبه و … یافت می شود، ولی باید توجه کرد که مصرف الکل و عدم توجه کافی به زمان پخت هر کدام سبب از دست رفتن این ویتامین مهم خواهد شد.

ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین موجود در ترکیب زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم با کمک به تولید گلبول های قرمز خون در گردش خون بهتر افراد نقش موثری ایفا خواهد کرد. کمک به باروری، افزایش رشد و تولید انرژی در بدن از دیگر خواص بی نظیر این ریز مغذی مفید محسوب می شود.

ویتامین B3

نیاسین که یکی از ویتامین های خانواده B به شمار می رود، در صورت کمبود در بدن سبب بروز خستگی، آلرژی، افسردگی، ضعف حافظه و … خواهد شد. ویتامین B3 همچنین می تواند در تنظیم کلسترول بدن و عملکرد بهتر مغز کمک کننده باشد.

ویتامین B5

علاوه بر تولید گلبول قرمز و کمک به تجزیه چربی و کربوهیدرات که از جمله مهم ترین وظایف ویتامین B5 در بدن محسوب می شود، کمک به سلامت پوست و مو نیز به عهده این ریز مغذی مفید خواهد بود. این ویتامین با حضور در ترکیب جادویی این مکمل از اختلال در رساندن خون و دیگر مواد مغذی به سایر بافت های بدن جلوگیری به عمل می آورد.

ویتامین B6

ویتامینB6  یا پیریدوکسین در انتقال پیام های عصبی بدن نقش موثری دارد. رشد مغز، حفظ سلامت و تامین انرژی بدن از طریق تبدیل غذا به انرژی از دیگر خواص بی نظیر این ویتامین است. ماهی، آجیل، میوه، سبزیجات، لوبیا و حبوبات از منابع غنی ویتامین B6 محسوب می شوند.

ویتامین B7

بیوتین یا ویتامین B7 که عنصری حیاتی برای سلامتی و زیبایی مو، پوست و ناخن به شمار می رود، به پیشگیری از شکنندگی ناخن ها، تولید انرژی و جلوگیری از ابتلا به بیماری ام اس کمک می کند.

ویتامین B9

عملکرد سلولی و رشد بافت های بدن به عهده ویتامین مهمی از خانواده ویتامین B است که آن را با نام فولیک اسید یا ویتامین B9 می شناسیم. این ویتامین که در ترکیب زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم نیز موجود است، به پیشگیری از کم خونی در افراد و همچنین جلوگیری از بروز نقص های مادرزادی در قسمت مغز و ستون فقرات منجر می شود.

ویتامین B12

ویتامین B12 نیز شامل خواص بی نظیری همچون پیشگیری و کمک به درمان افسردگی، تولید گلبول قرمز و افزایش اشتها است. این ویتامین ضروری بدن از منابعی چون گوشت گاو، ماهی قزل آلا، لبنیات، تخم مرغ و … قابل تامین خواهد بود.

ویتامین C

آسکوربیک اسید یا ویتامین C که ویتامینی محلول در آب محسوب می شود، با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی سبب جذب بیشتر ریز مغذی هایی نظیر آهن و روی خواهد شد. این ویتامین باید از منابع خوراکی تامین شود، چرا که بدن قادر به ساخت ویتامین C نخواهد بود.

نحوه و زمان مصرف زینک پلاس یوروویتال

زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم نیز همانند سایر داروها و مکمل های دیگر برای بازدهی بیشتر نیازمند رعایت نکاتی خواهد بود. این مکمل برای عملکرد بهتر در بدن باید روزانه ۱ عدد همراه با وعده غذایی و آب کافی میل شود. روی در بدن برای جذب باید به همراه غذا مصرف شود.

رعایت تعادل در مصرف این مولتی ویتامین باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه مقادیر بالای زینک سبب اختلال در جذب آهن و مس خواهد شد. افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، داروی خاصی مصرف می کنند یا زنانی که دوران بارداری و شیردهی خود را سپری می کنند، باید برای مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض قرص زینک پلاس برای کودکان

مکمل زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم در صورت رعایت اصول مصرف هیچ عوارضی را از خود بروز نداده است. در صورت عدم رعایت تعادل در استفاده از این مکمل عوارضی چون کمبود مس، خستگی و تهوع دور از انتظار نخواهد بود.

مصرف زینک در کودکان نیز به دلیل تاثیری که بر جذب آهن و مس دارد، باید طبق دستور پزشک انجام شود. همچنین تمامی افرادی که در صورت استفاده با حساسیت رو به رو شوند، باید مصرف را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنند.

آیا مصرف زینک پلاس یوروویتال باعث چاقی می شود؟

زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم به خودی خود موجب چاقی در افراد نخواهد شد، ولی ویتامین های موجود در ترکیب این مکمل که سبب بهبود اشتهای افراد می شود، می تواند با افزایش کالری دریافتی و در صورت عدم تحرک کافی سبب اضافه وزن شود. برای جلوگیری از اضافه وزن ناشی از افزایش اشتها می توان این قرص را پیش از زمان خواب و پس از صرف غذا استفاده کرد.

کلام آخر

عملکرد بهتر ورزشی برای ورزشکاران، مقابله با روند پیری، تقویت سیستم ایمنی و کمک به تامین نیازهای بدن در راستای سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن از جمله فواید بی نظیر و ترکیب شگفت انگیز مکمل زینک پلاس یوروویتال ۱۰ میلی گرم محسوب می شود. این مکمل مفید با مصرف صحیح می تواند با کلاژن سازی به شادابی بیشتر پوست در افراد کمک کند و جوانسازی را به مصرف کننده هدیه دهد. شما می توانید این مکمل را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.