کاج سبز تفاوت آیفون 12 با 12 مینی - کاج سبز

هر ساله اپل با معرفی گوشی‌های جدید، طرفدارهای خود را سر ذوق می‌آورد. آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی به همراه آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ معرفی و به بازار عرضه شدند. اکنون حدود ۳ سال از معرفی این گوشی‌ها می‌گذرد، اما همچنان توجه مردم به سمت این گوشی‌های بی‌نظیر است و بسیاری از افراد خواهان خرید این تلفن‌های همراه هستند.

آیفون ۱۲ بخرم یا ۱۲ مینی؟ تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی چیست؟ این سوالی است که ممکن است ذهن هر خریداری را به خود مشغول کند. انتخاب درست بین آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی تنها با بررسی ریزترین جزئیات امکان پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از خانواده اپل هستند، در بسیاری از جهات شبیه به هم هستند و همین موضوع کار انتخاب را سخت کرده است.

در این مقاله تصمیم داریم تا به‌طور کامل و دقیق به بررسی تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی بپردازیم و شما در هنگام انتخاب راهنمایی کنیم.

مقایسه آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی

تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر طراحی

برای بررسی تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر طراحی ابتدا به آیفون ۱۲ کاملا موشکافانه نگاه می‌کنیم و بعد از آن آیفون ۱۲ مینی را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت به تفاوت‌ آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر طراحی با یکدیگر اشاره می‌کنیم.

آیفون ۱۲ در ابعاد ۷٫۴×۷۱٫۵×۱۴۶٫۷میلی‌متر ساخته شده و وزن آن ۱۶۴ گرم است. گوشی آیفون ۱۲ بدنه شیشه‌ای دارد که از آن با فناوری سرامیک شیلد محافظت می‌شود، فریم این گوشی از آلومینیوم ساخته شده است.

معمولا گوشی‌هایی که اپل معرفی می‌کند، همگی خوش‌دست بوده و از نظر طراحی بی‌نظیر هستند که آیفون ۱۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیفون ۱۲ در شش رنگ مشکی، سفید، قرمز، سبز، آبی و بنفش به بازار معرفی شد.

در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ دو عدد دوربین و یک فلش قرار دارد و میزان بیرون زدگی دوربین‌ها نسبت به نسل قبلی کمی بیشتر شده است. سیب گاز زده‌ی اپل مانند همیشه در وسط قاب پشتی جای خوش کرده است. جای همیشگی خود قرار دارد.

در سمت راست گوشی آیفون ۱۲ دکمه پاور و خشاب سیم کارت وجود دارد، در قسمت زیر این گوشی درگاه لایتنینگ، اسپیکرهای استریو و میکروفون تعبیه شده است و سمت چپ دستگاه نیز طبق معمول کلید کم و زیاد کردن صدا و دکمه سایلنت قرار دارند. در قسمت بالای گوشی هم هیچ چیز وجود ندارد.

آیفون ۱۲ مینی

ناچ در این گوشی کمی کوچکتر از نسل قبل شده و از نظر طراحی نیز زیباتر شده است. در ناچ آیفون ۱۲ دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، سنسور تشخیص سه بعدی چهره جای داده شده است. اکنون که تا حدودی با طراحی آیفون ۱۲ آشنا شدید، نوبت به آن رسیده است تا از تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر طراحی نیز مطلع شوید.

در واقع آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی از متریال مشابه ساخته شده‌اند و در رنگ‌های مشابه نیز به بازار معرفی شده‌اند، هر دوی این گوشی‌ها فریم آلومینیومی دارند و قاب پشتی آن از شیشه ساخته شده است که با فناوری سرامیک شیلد از آن محافظت می‌شود. اما با هم برخی تفاوت‌ها در طراحی وجود دارد که با هم بررسی می‌کنیم.

  1. ابعاد گوشی آیفون ۱۲ مینی ۴×۶۴٫۲×۱۳۱٫۵میلی‌متر است همان‌طور که می‌بینید، نسخه مینی نسبت به نسخه اصلی سایز کوچکتری دارد.
  2. وزن آیفون ۱۲ مینی ۱۳۵ گرم است که واقعا وزن کمی برای یک گوشی هوشمند به حساب می‌آید.

بررسی نمایشگر آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی

گوشی آیفون ۱۲ نمایشگر Super Retina XDR OLED دارد که با توجه به رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲ می‌توان انتظار یک صفحه نمایش با کیفیت را داشته باشیم. تراکم پیکسل صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۲ برابر با ۴۶۰ پیکسل در اینچ است.

نرخ نوسازی تصویر در آیفون ۱۲، ۶۰ هرتز است  و نسبت صفحه نمایش به بدنه در آیفون ۱۲ عدد ۸۶ را نشان می‌دهد که این عدد به معنی آن است که آیفون ۱۲ حاشیه بسیار کمی دارد. حداکثر روشنایی این گوشی ۱۲۰۰ نیت است که عدد فوق‌العاده‌ای برای یک گوشی به شمار می‌رود. آیفون ۱۲ از فناوری‌های HDR10 و قابلیت True-tone پشتیبانی می‌کند.

تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی در بخش صفحه نمایش:

اکنون به‌طور کامل در خصوص نمایشگر آیفون ۱۲ می‌دانید، اجازه دهید تا با هم تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی در بخش صفحه نمایش بپردازیم. از جمله مهمترین تفاوت آیفون ۱۲ با مینی در این بخش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. آیفون ۱۲ دارای نمایشگر ۶٫۱ اینچی است، اما آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی معرفی شده است.
  2. نرخ نوسازی تصویر در هر دو گوشی برابر است.
  3. رزولوشن تصویر در هر دوی این گوشی‌ها ۱۱۷۰×۲۵۳۲ است و تنها تفاوت آن‌ها در بخش تراکم پیکسل در اینچ است. تراکم پیکسل آیفون ۱۲ مینی ۴۷۶ است.
  4. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی ۸۵٫۱ درصد است.

همان طور که مشاهده می‌کنید، این دو گوشی در بخش صفحه نمایش تقریبا یکسان هستند و تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر صفحه نمایش بسیار ناچیز است.

بررسی تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از سخت‌افزار و پردازنده

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی در بخش سخت‌افزار و پردازنده هیچ تفاوتی با هم ندارند و باید از اپل تشکر کرد که در نسخه مینی این گوشی هم از پردازنده اختصاصی خود یعنی  Apple A14 Bionic استفاده کرده است.

هر دو تلفن همراه ۶ هسته‌ای هستند (۲ هسته ۳٫۱ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی)، پردازنده گرافیکی در این دو مدل Apple GPU (4 هسته‌ای) است.

هر دوی این گوشی‌ها با ۴ گیگابایت رم و سه حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ وارد بازار شده‌اند و هیچکدام از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند. پردازنده این گوشی‌ها فوق‌العاده قدرتمند است، مهم نیست که این گوشی را برای استفاده‌های معمول خریداری کرده‌اید یا انجام بازی، این گوشی‌ها شما را ناامید نمی‌کنند. همان‌طور که مطالعه کردید در هیچ بخشی تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی قابل مشاهده نیست و این دو گوشی در بخش سخت‌افزار کاملا مشابه هستند.

تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر دوربین

در این قسمت تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی را از نظر دوربین بررسی می‌کنیم. بخش دوربین جایی است که این دو گوشی شما را به ‌وجد می‌آورند. در یک کلام می‌توان گفت که دوربین‌های این دو گوشی فوق‌العاده با کیفیت هستند و حسابی شما را راضی نگه می‌دارند. هر دوی این گوشی‌ها دارای دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید هستند. عکس‌های گرفته شده با سنسور اصلی این گوشی‌ها داینامیک رنج فوق‌العاده‌ای دارند و جزئیات در آن‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارد.

دوربین اولترا واید این دو گوشی نسبت به دوربین اصلی کمی ضعیف‌تر هستند، اما همچنان عملکرد بدون نقصی دارد و شما می‌توانید به‌طور کامل روی آن حساب کنید. عکس‌های پرتره که با آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی گرفته می‌شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و سوژه به بهترین شکل ممکن متمایز می‌شود. این گوشی‌ها در بخش فیلمبرداری هم خوب عمل کرده‌اند و قابلیت فیلم برداری ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند.

دوربین سلفی آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی هر دو ۱۲ مگاپیکسل است که می‌توانید با آن عکس‌های با کیفیتی بگیرید. در مجموع می‌توان گفت که این گوشی‌ها دوربین فوق‌العاده‌ای دارند و شما کاملا می‌توانید، روی کیفیت آن‌ها حساب باز کنید. اگر به دنبال یک گوشی آیفون با قیمت مناسب هستید که بتوانید با آن کار تولید محتوا و بلاگری انجام دهید، هر دوی این گوشی‌ها عملکرد عالی دارند.

تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر باتری

تا این‌جای مقاله تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی شاید بسیار ناچیز بوده‌ است و این دو گوشی نسبتا شبیه به یکدیگر بوده‌اند. بخش باتری جایی است که تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی کمی قابل لمس‌تر است. آیفون ۱۲ مینی با باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپری به بازار عرضه شد.

این گوشی ابعاد کوچکی دارد و شاید دلیل استفاده از باتری با ظرفیت ۲۱۰۰ میلی‌آمپر همین موضوع بوده است. باتری این گوشی در استفاده‌های معمولی تا ۱۲ ساعت پاسخگو خواهد بود و شما بعد از آن مجبور هستید تا آن را مجددا شارژ کنید.

در جعبه این گوشی آداپتور وجود ندارد و شما اگر با یک فست شارژ ۲۰ واتی این گوشی را شارژ کنید، حدوداً به ۱ ساعت زمان نیاز دارید تا گوشی شما از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

اکنون که می‌دانید مشخصات باتری آیفون ۱۲ مینی چیست، اجازه دهید تا آن را با آیفون ۱۲ مقایسه کنیم و تفاوت آیفون ۱۲ به ۱۲ مینی را بررسی کنیم. برای آیفون ۱۲ باتری با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی‌آمپر در نظر گرفته شده است، این گوشی در استفاده‌های معمول معمولا تا یک روز را جواب می‌دهد، اما اگر گوشی را برای بازی میخواهید شاید نیاز باشد که در طول روز دو بار این گوشی را شارژ کنید.

تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی از نظر اسپیکر

در هنگام بررسی تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲مینی  نظر اسپیکر متوجه شدیم که این دو گوشی در این بخش کاملا شبیه به هم هستند و تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی در این بخش غیر قابل لمس است. هر دوی این گوشی‌ها دارای اسپیکرهای استریو هستند که کیفیت بسیار عالی و بلندی صدای قابل قبولی دارند.

سخن پایانی

در این مقاله تحت عنوان تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی، به تمامی تفاوت‌های این دو مدل گوشی اشاره شد تا در هنگام خرید به شما کمک کنیم. همان‌طور که مطالعه فرمودید این دو گوشی از همه جهات کاملا شبیه به یکدیگر هستند و می‌توان گفت که تفاوت آیفون ۱۲ با ۱۲ مینی به سلیقه شما برمی‌گردد. اگر عاشق گوشی‌های جمع و جور هستید، گزینه‌ای بهتر از آیفون ۱۲ مینی در بازار سراغ دارید؟

هر دوی این گوشی‌ها از متریال بسیار با کیفیت ساخته شده‌اند و عملکرد دوربین، سخت‌افزار و صفحه نمایش آن‌ها خارق‌العاده است. در هنگام انتخاب هر کدام از این گوشی‌ها نگرانی به خود راه ندهید چرا که این دو از بهترین‌های بازار هستند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.