کاج سبز سرمایه گذاری در کبک - کاج سبز

برنامه‌ی مهاجرت سرمایه‌داران به ایالت کبک تنها برنامه‌ی فعال مهاجرتی سرمایه‌گذاری مالی صرف در کانادا است. راه اندازی بیزینس در کانادا راحت نیست اما اگر توانایی اثبات مالکیت دارایی به ارزش حداقل ۲ میلیون دلار کانادا در کشور خود را دارید و بتوانید ۱.۲ میلیون دلار را به ایالت کبک انتقال دهید و در اقتصاد آنجا سرمایه‌گذاری کنید، ایالت کبک به شما و خانواده‌ی شما اقامت دائم خواهد داد. هدف دولت کبک استفاده‌ی بخش خصوصی و صنایع کبک از سرمایه شما برای رشد و رونق بیشتر اقتصاد این استان و کشور است.

در این برنامه‌ی مهاجرتی نیز همچون دیگر برنامه‌های مهاجرتی، داوطلبان به‌صورت رقابتی و بر اساس سیستم امتیازبندی مشخص انتخاب می‌شوند. برای قبولی در مسیر مهاجرتی سرمایه‌گذاری در کانادا در کبک، باید حداقل ۴۰ امتیاز طبق ۶ معیار نمره‌گذاری دریافت کنید و حداقل نمره‌ی ۱۰ برای سابقه‌ی مدیریتی، و ۲۵ برای میزان خالص دارایی دریافت نمایید. ۶ معیار نمره‌دهی نسبت به وضعیت متقاضیان، عبارت‌اند از سطح و رشته‌ی تحصیلی، سابقه مدیریتی و تجربه‌ی کاری، سن، مهارت زبان انگلیس یا فرانسوی و داشتن نزدیکان یا اعضای خانواده ساکن کبک. حداکثر نمره‌ی موجود در سیستم نمره‌دهی ۹۴ امتیاز است که متأثر از وضعیت همسر و خانواده‌ی متقاضی نیست.

اطلاعاتی در مورد کبک

شهر مونترال کبک دارای سهم عالی از نظر تولید GDP است و با سهم بیش از ۲۲۰ میلیارد دلاری یکی از مهم ترین شهرهای کشور به شمار می رود. صنایعی مانند نرم افزار، امور مالی و توریسم سهم بالایی در اقتصاد مونترال بر عهده دارند و باید اشاره کرد که تولیدات کارخانه ای نیز در این شهر مهم رونق زیادی دارد.

مونترال یک شهر مهم از نظر توریسم و گردشگری در کبک به حساب می آید و صنایع مرتبط پیشرفت زیادی در شهر کرده است.

باید اشاره کرد که این شهر در یک منطقه جغرافیایی منحصر به فرد واقع شده است و با وجود امکانات متنوع، شما می توانید ایده های تجاری خود را در آن عملی کنید.کبک در شمال شرقی آمریکای شمالی واقع شده است. بزرگترین شهر آن، مونترال، در نزدیکی شهرهای مهم مانند نیویورک، بوستون، فیلادلفیا، تورنتو، دیترویت و شیکاگو واقع شده است.

سنت لارنس، یکی از مهمترین رودخانه های جهان، دریاچه های بزرگ را با اقیانوس اطلس پیوند می دهد. کبک بزرگترین استان در بین ۱۰ استان کاناداست. مساحت آن برابر ایران و ۳ برابر فرانسه است. بیش از یک میلیون دریاچه و هزاران رودخانه و نیمی از سطح آن را جنگل پوشانده است. این کشور دارای منابع معدنی زیرزمینی زیادی است.

شرایط قبولی در برنامه‌ مهاجرت سرمایه‌ گذاری در استان کبک

متقاضیان این برنامه‌ی مهاجرتی باید حداقل شرایط زیر را داشته باشند. داشتن شرایط جدول زیر به معنای داشتن حداقل ۳۵ نمره از ۴۰ نمره موردنیاز برای قبولی است. کافی است در سه معیار دیگر حداقل ۵ نمره دیگر کسب نمایید تا نمره‌ی قبولی در این طرح را کسب کنید. به‌ عنوان ‌مثال، داشتن مدرک کارشناسی، ۶ نمره برای شما به همراه خواهد داشت.

مزایای برنامه‌ مهاجرت سرمایه‌ گذاری در استان کبک

سرمایه‌گذاری بیش از ۱.۲ میلیون دلاری شما پس از دوران ۵ ساله‌ی اقامت دائم قابل بازگشت به‌ شرط و همراه با پرداخت سود و مالیات خواهد بود. در این صورت پس از ۵ سال این امکان برای شما خواهد بود که برای قامت کشور کانادا اقدام نمایید.

در این سیستم مهاجرتی، شما ملزم به دخالت مدیریتی در محل سرمایه‌گذاری نیستید و عملاً، به غیر از سرمایه‌گذاری، متعهد به انجام کار دیگری نیستید. این در حالی است که در تمامی برنامه‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دیگر در کانادا، علاوه بر سرمایه‌گذاری، نقش مدیریتی شما نیز در این مدت مورد بررسی و ممیزی قرار می‌گیرد که بر اساس آن اقامت دائم قابل‌ اعطا خواهد بود.

سرمایه گذاری در این برنامه‌ی مهاجرتی به همین واسطه، بدون ریسک خواهد بود و عملکرد شما در آن تأثیر نخواهد داشت. علاوه بر مزایای سرمایه‌گذاری و مدیریت/مالی در این برنامه‌ی مهاجرتی، به ‌تمامی اعضای خانواده‌ی متقاضی نیز اقامت دائم داده می‌شود و این به معنای بهره‌مندی از حقوق شهروندی کانادا در ایالت کبک و بسیاری مزایای دیگر از قبیل تحصیل رایگان و بیمه درمانی و سایر معیارهای کیفی زندگی در امر مهاجرت به کبک کاناداست.

هزینه لازم برای سرمایه گذاری در کبک

سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در کبک دقیقا به منطقه مورد نظر و شرایط کسب و کار انتخاب شده وابسته است. شما برای تامین سرمایه درخواست شده ابتدا باید تجارت و وضعیت بازار کار را در منطقه انتخاب شده بررسی کنید و بر اساس آن به فکر مراحل بعدی باشید.

به صورت کلی، مناطق پر جمعیت تر و مراکز استان در این کشور نیاز به تامین سرمایه بالاتری دارند و در برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری برای مناطق کم جمعیت تر، معمولا نیاز به سرمایه کمتری است.

نکته مهم در تعیین میزان سرمایه نوع کسب و کار و امکاناتی است که در آن وجود دارد. شما برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط در این کشور نیاز به سرمایه پایین تری دارید که می توان رستوران ها و کافی شاپ ها را بیان کرد. با این حال، برای ایجاد یک کسب و کار در حوزه های تخصصی تولید غذا یا تولید محصولات صنعتی، نیاز به سرمایه های بالاتر دارید چرا که تجهیزات بیشتری در این نوع تجارت ها مورد نیاز است.

اول باید بدانید که با روش های مختلفی می توان مهاجرت سرمایه گذاری به کبک را انجام داد؛ برای مثال به روش: راه اندازی بیزینس، خرید فرانچایز، راه اندازی استارتاپ، خرید بیزینس و ثبت شعبه در کانادا که همگی این ها به هزینه ها و مبالغ متفاوتی نیاز دارد. با این حال سرمایه لازم بین بین ۵۰ هزار دلار تا ۲۰۰ هزار دلار لازم خواهد بود که می توانید به کمک قیمت دلار کانادا امروز، محاسبه دقیقی انجام دهید.

 

سرمایه گذاری در کبک به روش های مختلفی به پروژه های تجاری

  • با برنامه های مالی
  • بهره مند شدن از مزایای مشوق های مالی رقابتی
  • تقویت هوش صنعتی
  • ایجاد اتحاد استراتژیک تولیدی با شرکای داخلی و بین المللی.
  • یافتن مکان ایده آل متناسب با نیازهای خود.
  • مزایای زندگی و تجارت در کبک:
  • کیفیت منحصر به فرد زندگی که ترکیبی است از بهره وری آمریکای شمالی و جذابیت اروپا
  • مکانی امن برای تشکیل خانواده
  • مسکن ارزان قیمت، سیستم آموزشی با استانداردهای بالا و خدمات بهداشتی رایگان
  • دسترسی به منطقه گسترده تجارت آزاد آمریکای شمالی
  • هزینه های پایین فعالیت های تجاری
  • نیروی کار تحصیل کرده و با استعداد
  • اقتصاد خلاق با بخش فناوری پیشرفته در حال رشد
  • پشتیبانی دولت از پروژه های تجاری شما

بهترین صنایع برای مهاجرت سرمایه گذاری کبک

بهترین صنایع کبک آن هایی هستند که در حوزه خدماتی فعالیت دارند و به بیان بهتر، صنعت خدماتی بیشترین سهم اقتصادی را در سیستم این کشور به خود اختصاص داده است. این بخش بیش از ۷۰ درصد از سهم اقتصادی را بر عهده دارد و بخش های مهم آن شامل نرم افزار و آی تی، خدمات مالی و بانکی، تفریحی و سرگرمی و حتی حمل و نقل است.

برای مهاجرت سرمایه گذاری کانادا در شهر کبک شما می توانید روی بخش های امور مالی و بانکی، صنایع دیجیتال و فناوری های ارتباطی نیز تمرکز کنید. از نظر فناوری های علوم زیستی و بهداشت و صنایع انرژی نیز شهر کبک یک منطقه مهم در کشور به حساب می آید. این شهر فرانسوی زبان است و در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در کبک هستید، بهتر است روی مهارت های زبان فرانسوی خود کار کنید.

 

نکات مهم برای مهاجرت سرمایه گذاری کبک

مهاجرت سرمایه گذاری کبک دارای بیش از ۲۰ برنامه مختلف است که انتخاب بین آن ها باید بر اساس سوابق شغلی و اهداف شما باشد. در صورتی که قصد درآمدزایی از همان ابتدای کار را داشته باشید بهتر است به دنبال خرید یک بیزینس آماده بروید.

برای عملی کردن ایده های تجاری از صفر، روش استارتاپ و تاسیس یک بیزینس از ابتدا می تواند بهترین گزینه به شمار رود. برای روش های خرید بیزینس و بر اساس منطقه انتخاب شده شما به سرمایه ای بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۵ میلیون دلار نیاز خواهید داشت.

میزان سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه گذاری کبک در روش های کارآفرینی بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار متغیر است. برای موفقیت در پرونده به کامل بودن مدارک دقت داشته باشید و سعی کنید در مرحله بیزینس پلن کبک و خرید بیزینس با مطالعه کامل قوانین و مقررات پیش بروید.

از جمله روش های جذاب و عالی برای متخصصان کسب و کار و کارآفرینان می توان مهاجرت سرمایه گذاری کانادا از طریق کارآفرینی را بیان کرد. در این روش نیاز به ارائه تمکن مالی حداقلی دارید که در برنامه های مختلف استانی، میزان تمکن مالی متفاوت است.

در کنار داشتن دارایی کلی، شما باید مقداری از این دارایی را نیز در ایالت مورد نظر سرمایه گذاری کنید که در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود. برای مهاجرت سرمایه گذاری کانادا از طریق کارآفرینی شما نیاز به ارائه تمکن مالی کلی دارید که بخشی از آن باید در منطقه مورد نظر سرمایه گذاری شود.

در این روش محدودیتی از نظر منطقه انتخاب شده وجود ندارد و شما در تمامی ایالت ها می توانید اهداف کارآفرینی خود را دنبال کنید. در روش های کارآفرینی معمولا شما با یک جدول امتیاز بندی روبرو هستید که باید حداقل امتیازها را در جدول مورد نظر به دست آورید تا در برنامه پذیرش شوید.

فاکتورهای مهم امتیازدهی داشتن مدرک زبان، سن، مدرک تحصیلی و تمکن مالی است. سوابق مدیریتی و داشتن سابقه کاری حرفه ای از جمله مهم ترین شروط کارآفرینی در کانادا است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم کانادا خواهد شد. شما هر اندازه بتوانید امتیاز بالاتری در جدول امتیازبندی به دست آورید می توانید شانس خود را برای اخذ ویزای کار و اقامت دائم افزایش دهید.

سطح زبان مورد نظر حداقل آیلتس ۵ در برنامه است اما شما در این بخش با ارائه نمرات بهتر می توانید امتیاز کامل مربوطه را به دست آورید. بیزینس پلن قوی برای موفقیت در برنامه مهاجرت سرمایه گذاری کانادا از طریق کارآفرینی نیاز است که برای آماده کردن آن باید تحقیقات مناسب و دقیقی در بازار داشته باشید.

مهاجرت سرمایه گذاری کانادا از طریق کارآفرینی را می توان با شروع یک بیزینس از صفر دنبال کرد. در کنار این موضوع، شما می توانید یک بیزینس آماده را نیز خریداری کنید و به فکر توسعه آن باشید. در واقع، این مزیت مهم برنامه کارآفرینی در کانادا است که می توان با هر دو روش برای موفقیت در اخذ اقامت دائم اقدام کرد.

شما برای توسعه کسب و کار مورد نظر باید برنامه های دقیقی داشته باشید و این برنامه ها از طریق ارائه بیزینس پلن سرمایه گذاری به کبک بیان خواهد شد. برای نوشتن بیزینس پروپوزال می توانید از نمونه های آماده استفاده کنید و قبل از هر کاری می توان بیزینس پلن های آماده را بررسی کرده و بر اساس آن مدرک جدید را آماده کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.