کاج سبز مزایای استفاده از شیره انگور در پائیز و زمستان - کاج سبز

شیره انگور دارای فواید بسیاریست که مصرف آن به ویژه در پائیز و زمستان میتواند بسیار مفید باشد. این شیره که از انگور تهیه می شود، علاوه بر داشتن قند بالا بسیار مقوی نیز می باشد، همچنین دارای خاصیت خون سازی و ضد نفخ است و به تقویت قوای جسمانی کمک شایانی می کند.

از اسامی دیگر شیره انگور دبس یا دوشاب است. دوشاب دارای طبعی گرم و تر می باشد که برای اغلب افراد مناسب است. همچنین میتوان با استفاده از دوشاب شربتی گوارا تهیه کرد که باب میل بسیاری از افراد بشمار می رود. شیره انگور یا همان دوشاب مانند میوه آن دارای ویتامین های مختلفیست که همگی برای بدن مفید بوده و قادرند نیازهای روزانه بدن را تامین کنند.

شیره انگور را میتوان در هر زمانی و در هر ساعت از روز مصرف کرد، اما بهترین زمان استفاده از این شیره در فصل های پائیز و زمستان است. به دلیل طبع گرم این ماده غذایی همچنین خواص آن برای تسکین و درمان بیماری های مربوط به فصل های سرد سال، قرار دادن آن در برنامه روزانه برای این فصول ضروری به نظر می رسد.

از مزایای استفاده از شیره انگور در فصل های پائیز و زمستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
خون ساز بودن، بر طرف کننده ضعف عمومی بدن، کنترل و یا حتی درمان کم خونی، افزایش دهنده وزن و حجم عضلات بدن، باز کردن عروق بسته بدن و جلوگیری از انسداد آن ها، دارای خاصیت ضد التهابی و مناسب برای درمان سرفه و….

 

 

فصول پائیز و زمستان، جز فصول سرد و تر می باشند و معمولا افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر می باشند در فصل های پائیز و زمستان که بدن سرمای بیشتری را حس می کند، استفاده از مواد غذایی که دارای طبع گرم هستند می تواند برای بدن بسیار مفید واقع شود. از خوراکی هایی که دارای طبع گرم هستند میتوان به شیره انگور یا دوشاب، ارده و همچنین عسل اشاره کرد. باید توجه داشت که اگر چه مصرف این مواد خوراکی در هر زمانی میتواند فواید بسیاری را برای بدن به همراه داشته باشد، اما مصرف آن ها در فصل های سرما ضروری تر از سایر فصول به نظر می رسد و میتواند برای تامین انرژی و حرارت بدن در دمای پایین بسیار موثر واقع شود.

از آنجا که دبس یا شیره انگور، از انگورهای تازه بدست می آید دارای همان خواص و مزایای انگور می باشد که بدلیل داشتن انرژی و کالری بالای موجود در این ماده غذایی، میتوانید با مصرف مقداری کمی از آن انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

اگر چه شیره انگور یا دوشاب دارای انرژی فراوان و سرشار از املاح و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن می باشد و همانطور که قبلا گفتیم به دلیل داشتن طبع گرم مصرف آن در فصل هایی مانند پائیز و زمستان بسیار مفید است و بسیار توصیه شده است.

 

مزیت های عمومی دوشاب یا شیره انگور:

شیره انگور یکی از مفید ترین فراورده های طبیعیست که از دانه انگور استخراج می شود و به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.در ادامه علاوه بر آگاهی از همه خواص شیره انگور، با بهترین روش‌های مصرف این محصول طبیعی نیز آشنا خواهید شد.

 

اجزای تشکیل دهنده شیره انگور:

 

دوشاب، دبس یا شیره انگور یکی از فراورده هایی است که از انگور بدست می آید. به این طریق که آب انگور را گرفته و طی فرآیندی به دوشاب تبدیل می کنند. به دلیل اینکه این میوه دارای خواص و ویتامین های فراوانی می باشد از همین رو شیره بدست آمده از آن نیز همین خواص و مزایا را به همراه دارد.

از ویتامین ها و عناصر مفیدی که در شیره انگور میتوان یافت کرد ویتامین های A،B،C و…. می باشد که برای تامین سلامت و انرژی بدن بسیار مفید و ضروریست.

خواص شیره انگور برای سلامتی

طبع شیره انگور گرم و تر است. این محصول خون‌ساز قدرتمندی است که بنیه بدن را بهبود می‌بخشد. شیره انگور یک انرژی‌زای طبیعی محسوب می‌شود و از این لحاظ بسیار مفید است. اما خواص شیره انگور به تأمین انرژی بدن محدود نیست. مهم‌ترین خواص این محصول برای بدن انسان عبارتند از:

درمان کم خونی با مصرف شیره انگور

شیره انگور به عنوان یک خون‌ساز قدرتمند در طب سنتی و مدرن شناخته می‌شود. این ماده با افزایش گلبول قرمز خون، بیماری کم‌خونی و عوارض ناشی از آن را بهبود می‌بخشد. خیلی از پزشکان طب سنتی از ترکیب سه شیره توت، خرما و انگور با عنوان خون‌ساز طبیعی یاد می‌کنند.

بهبود بیماری‌ها با مصرف شیره انگور

بیماری‌هایی مانند فشار خون، کلسترول بالا، واریس و آمبولی رگ‌ها از طریق مصرف مداوم این محصول التیام می‌یابند.

پیشگیری از بیماری‌های قلب و رگ‌های خونی با شیره انگور

این محصول یک رقیق‌کننده است که از غلظت خون پیشگیری می‌کند. به این ترتیب یکی از اثرات مصرف مداوم شیره، پیشگیری از گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های قلبی ناشی از آن است.

خاصیت  ضد التهاب با مصرف شیره انگور

یکی از خواص این شیره قابلیت ضدالتهابی است.همچنین شیره انگور را برای رفع عفونت و التهابات در تمامی بخش های بدن مورد استفاده قرار می دهند.

کلام آخر:

در این مقاله درمورد خواص مصرف شیره انگور در فصول سرد سال و همچنین فواید و مزایای عمومی آن مطالبی را بیان کردیم. امید آن داریم که مطالعه این مطلب برای شما خوانندگان گرامی مفید بوده و مورد توجه شما سروران گرامی قرار گرفته باشد.  فراورده های کنجدی ترنگ از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در عرصه تولید فرآورده های کنجدی شروع و سهمی از بازار را به خود اختصاص داده است، محصولات این شرکت فرآورده های کنجدی از جمله ارده، حلوا ارده، روغن کنجد و…. میباشد.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.