کاج سبز معایب سینک گرانیتی و مزایا – راهنمای 0 تا 100 - کاج سبز

سینک‌های گرانیتی در دنیای دکوراسیون داخلی و طراحی آشپزخانه‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این سینک‌ها از مواد گرانیتی ساخته شده و ظاهر مقاوم و زیبایی دارند. اما همانطور که هر محصول معایبی نیز دارد، این محصولات هم از این قاعده جدا نیستند. در این مقاله ابتدا به مزایا و سپس به معایب سینک‌ گرانیتی می پردازیم و به شما کمک می کنیم تصمیم بهتری هنگام خرید و استفاده از این نوع سینک ها بگیرید.

 

مزایای سینک گرانیتی

حرارت بالایی را تحمل می کنند

سینک‌های گرانیتی در برابر حرارت مقاوم هستند و تا دمای ۵۳۵ درجه فارنهایت (معادل ۲۸۰ درجه سانتیگراد) را بدون اینکه رنگشان عوض شود تحمل می‌کنند. با این وجود، برای حفظ عمر آنها ، بهتر است از قرار دادن ظرف های خیلی داغ روی سینک گرانیتی جلوگیری کرد.

 

تنوع رنگی دارند

تنوع رنگی سینک‌های گرانیتی، شما را در رسیدن به دکوراسیون مورد نظرتان کمک می‌کند. از بین رنگ‌های مختلف، سفید و مشکی دو انتخاب محبوب‌اند. این دو رنگ به خاطر ویژگی‌های خود انتخاب‌های بسیار عالی برای آشپزخانه‌ها هستند.

رنگ سفید در سینک‌های گرانیتی به شما امکان می‌دهد تا آشپزخانه‌ای با ظاهر تمیز، ساده، و روشن داشته باشید. این رنگ با اکثر دکوراسیون‌ها و رنگ‌های دیگر ست می شود و از طراحی معمولی آشپزخانه‌ یک ظاهر مدرن و کلاسیک‌تر می سازد. رنگ مشکی نیز به عنوان یک گزینه شیک و زیبا در آشپزخانه محبوبیت دارد. این رنگ به آشپزخانه‌ها احساس لوکسی و مدرنیته بودن می‌دهد و می‌تواند با رنگ‌های روشن و یا تیره دیگر در دکور هماهنگ باشد.

سینک‌های گرانیتی در رنگ‌های متنوع دیگر هم وجود دارند، مثل زرد، آبی، خاکستری، قهوه‌ای، قرمز و غیره. این تنوع رنگی به شما امکان می‌دهد تا آشپزخانه تان را با سلیقه و سبک شخصیتان هماهنگ کنید و یک فضای منحصر به فرد بسازید.

مقاومت بالایی دارند

ممکن است هنگام شستن، ظرف های سنگین روی سینک بیفتند. اگر شدت ضربه بالا باشد ممکن است یک سینک استیل را کج و یا حتی سوراخ کنند. اما یک سینک گرانیتی در برابر ضربه مقاومت دارد.

در برابر خط و خش مقاومند

یک سینک استیل در تماس با اجسام نوک‌تیز خراشیده شده، اما سینک‌ گرانیتی، در برابر خراشیده شدن مقاوم است(اگر کیفیت و تراکم مواد مصرفی اش بالا باشد) .با این حال، از برخورد اجسام تیز روی سینک گرانیتی تان جلوگیری کنید و برای تمیز کردن شان از سیم ظرف‌شویی با ملایمت استفاده کنید.

در سینک‌های گرانیتی باکیفیت، به طور معمول از موادی استفاده می‌شود که یک لایه محافظ سرتاسر سطح سینک را بپوشانند. این لایه محافظ می‌تواند از  آسیب‌های احتمالی به سینک جلوگیری کند و عمر مفیدش را افزایش بدهد. پس، اگر تصمیم به خرید یک سینک گرانیتی دارید، بهتر است ابتدا کیفیت و مشخصات سینک را به دقت بررسی کنید و از مواد باکیفیت اش مطلع شوید.

 

تمیز کردنشان راحت است

سینک‌ ظرفشویی گرانیتی به راحتی تمیز می شود و این می‌تواند برتری آنها نسبت به سینک‌های ظرفشویی دیگر را نشان بدهد. برای تمیز کردن سینک‌های گرانیتی، می‌توانید از تکه‌ای ابر، کمی شوینده خفیف و آب استفاده کنید.

برای جلوگیری از کدرشدن رنگ سینک‌های گرانیتی، بهتر است از مواد شوینده قوی استفاده نکنید. ترکیبی از سرکه سفید و آب به عنوان یک تمیز کننده می‌تواند بسیار مؤثر باشد و می تواند به راحتی لکه‌ها و آلودگی‌های روزمره را از سطح سینک گرانیتی بردارد و رنگش را حفظ کند.

به علاوه، مهم است سینک را پس از هر بار استفاده با یک حوله نرم تمیز کنید تا از تجمع لکه‌ها و آلودگی‌های احتمالی جلوگیری کنید. با این دقت و مراقبت، سینک گرانیتی شما همیشه در بهترین حالت نگه داشته می‌شود.

مواد آنتی باکتریال دارند

توجه به نظافت آشپزخانه خیلی مهم است. ظرفهای کثیف و باقیمانده غذاها میکروب‌های خطرناک را به سرعت انتقال می دهد و سلامت افراد را تهدید می کند. اما سینک‌های گرانیتی مواد ضد میکروبی و ضد باکتری دارند که از پراکندگی باکتری‌ها در سینک جلوگیری می کنند.

 

معایب سینک گرانیتی

به شوک حرارتی حساس هستند

تماس مستقیم ظرف‌های سرد و داغ همزمان با سطح سینک گرانیتی ممکن است باعث ترک‌ها یا تغییرات در رنگ سطح آن شود.

برای نصب حتما از نصاب حرفه ای کمک بگیرید

سینک‌های گرانیتی به خاطر وزن بالاتر و ترکیب مواد سنگی، نسبت به سینک‌های استیل سنگین ترند. این ویژگی، نصب و جابجایی آنها را نسبت به سینک‌های سبک‌تر چالش‌برانگیزتر می کند.

نصب سینک گرانیتی نیاز به مهارت و تجربه یک نصاب حرفه‌ای دارد. این کار شامل کارهای برش، تعبیه، نصب زیرسازی، و اتصال به سیستم لوله کشی آشپزخانه است و نیز از تجهیزات و ابزارهای خاصی برای نصب استفاده می‌شود. نصب اشتباهی می‌تواند به سینک آسیب جدی وارد کند یا مشکلاتی در آب‌رسانی یا تخلیه ایجاد کند. پس حتما از یک نصاب حرفه‌ای و ماهر با تجربه کمک بگیرید.

نصب شیر آب را نیز به یک نصاب ماهر بسپارید

برخی از سینک های گرانیتی برای نصب شیرآب جایی ندارند و اگر خودتان دست بکار شوید و آن را سوراخ کنید احتمال دارد سینک بشکند، پس حتما از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.

 

قیمت بالاتری دارند

سینک‌های گرانیتی معمولاً از مواد با کیفیتی تولید می‌شوند، بنابراین خرید و نصب آنها ممکن است بیشتر از سینک‌های سرامیکی یا استیل هزینه داشته باشد.

 

تعویض دشواری دارند

یکی از معایب سینک گرانیتی این است که در صورت نیاز به تعویض شدن، این کار به طور معمول پیچیده‌تر و هزینه‌برتر از سینک‌های دیگر است. این به خاطر وزن بالا و مواد ساخت مخصوص‌ آنهاست.

 

مواظب ظرف های شکستنی باشید

سینک‌های گرانیتی به خاطر جنس مقاومی که دارند، در مقابل ضربه‌ها و افتادن ظروف سنگین تحمل‌پذیرترند. با این حال، مراقب ظروف شکستنی باشید، چون هنگام افتادن ظروف شکستنی در سینک گرانیتی، احتمال شکستن شان وجود دارد.

 

 

 

با توجه به مزایا و معایب سینک گرانیتی، حتما هنگام خرید سینک گرانیتی، به دستورالعمل‌ها و مشاوره‌های تولید کننده آن توجه کنید و در صورت نیاز به نگهداری منظم و استفاده صحیح از آنها، این معایب را کاهش دهید و عمر مفیدشان را بالا ببرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.