کاج سبز معرفی انواع درب اتوماتیک و نکات طلایی خرید آن - کاج سبز

این مدل که به در خودکار هم شهرت دارد با نزدیک شدن افراد، باز و بسته می شود. کاربرد درب اتوماتیک گسترده است و تقریبا در هر مکانی می تواند نصب شود اما در مکان های تجاری استفاده بیشتری دارد. فروشگاه هایی را تصور کنید که افراد با خرید های زیاد و دستانی پر، بدون تلاش برای باز کردن دری سنگین، می توانند به راحتی عبور کنند. برای آگاهی از این که درب اتوماتیک چیست و بر اساس چه سیستمی کار می کند باید به بررسی قطعات به کار رفته در آن پرداخت.

انواع سنسور‌های درب اتوماتیک

هنگامی که فردی نزدیک می شود، سنسوری که حضور افراد را تشخیص می دهد به مکانیسم باز شدن، سیگنالی ارسال می کند و درنهایت درب باز می شود. سنسور های مختلفی وجود دارند که بر اساس مکان نصب و مدل درب متفاوت هستند.

سنسور تشخیص حرکت

یک حسگر حرکت درون کناره ها و یا لبه بالایی قاب نصب می شود که حرکت افراد را بررسی می کند و در صورت تشخیص، سیگنال باز شدن را ارسال می کند. در این فرایند از پرتو های مایکروویو برای حس کردن اشیا استفاده می شود. همچنین از اشعه مادون قرمز برای تشخیص دما استفاده می شود. این اشعه دمای بدن انسان را شناسایی می کند.

سنسور فشار

سنسور های فشار در گذشته کاربرد بیشتری داشتند. آن ها بر روی زمین نصب می شدند تا وزن افراد را تشخیص دهند. همچنین دارای آستانه ای برای وزن بودند تا حیواناتی مانند سگ و گربه به اشتباه شناسایی نشوند.

سیستم کنترل دسترسی

این سنسور که در مدل های مدرن تر بیشتر به کار می روند قابلیت باز و بسته شدن از طریق دستگاه تلفن همراه و کارت را دارند.

انواع درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک در انواع گسترده ای ساخته می شوند که هر یک از آن ها مزیت ها و عیب های خود را دارند و تنها برای مکان های خاصی قابل استفاده هستند. برای اینکه بدانیم کدام مدل نیاز ما را بر طرف می کند لازم است تا در سایت هایی که به فروش انواع درب اتوماتیک می پردازند تحقیق کنیم و با هریک از آن ها آشنا شویم. اغلب افراد بدون درنظر گرفتن نکات لازم و توجه به کارکرد هر مدل و تنها بر اساس زیبایی ظاهری نوعی از در را برای ورودی محل کار یا خانه خود انتخاب می کنند که می تواند بازدهی بالایی نداشته باشد. برخی از مدل های اتوماتیک را در ادامه توضح داده ایم.

درب چرخشی اتوماتیک

انتخابی مقرون به صرفه با کارآیی بالا برای عبور و مرور است که هم مشتریان ساختمان ها هم کارمندان شرکت ها می توانند به خوبی از آن رفت و آمد کنند. این مدل یکی از محبوب ترین ورودی ها به حساب می آید. زیرا دسترسی تمام عرض در اختیار افراد می گذارد به طوری که می توانند از تمام فضای موجود استفاده کنند.

اغلب در مکان هایی که کالا هایی با ابعاد وسیع عبور داده می شوند از این مدل می توان استفاده کرد. کالا هایی مانند تخت و ویلچر و سایر تجهیزات پزشکی، کالا های ورزشی و کالا های تجاری به راحتی می توانند عبور داده شوند. در کنار توجه به قیمت درب اتوماتیک قابلیت نصب بر روی دهانه درب فعلی هم اهمیت دارد. این کار راه حلی برای صرفه جویی و کاهش هزینه است. مدل اتوماتیک چرخشی از این قابلیت برخوردار است.

درب چرخشی تمام اتوماتیک

این مدل از طریق حسگری که حضور افراد را تشخیص می دهد کار می کند و نیازی به انجام هیچ عملی نیست. باز شدن خودکار باعث می شود که افراد بدون دست زدن به دکمه یا میله بتوانند عبور کنند که این اتفاق آلودگی های باکتریایی را کاهش می دهد و دارای مزیت بهداشتی است. این موضوع در زمان همه گیری بیماری هایی مانند کرونا بسیار حائز اهمیت است. از این مدل معمولا در مکان های پر ترافیک مانند مکان های تفریحی، ادارات و فرودگاه ها استفاده می شود.

درب چرخشی نیمه اتوماتیک

برای شناخت این مدل ابتدا باید نوع نیمه اتوماتیک را بشناسیم. انواع در نیمه اتوماتیک با فعال شدن حسگر های کنترلی، به وسیله میله، دکمه و یا کلید می تواند باز و بسته شود. مزیت این مدل در این است که بی جهت و با نزدیک شدن افراد باز نمی شود. همچنین از هدر رفتن گرما و انرژی جلوگیری می کند. از این نوع، بیشتر در محل هایی که باید رفت و آمد افراد غیر مجاز محدود شود مانند ورودی مدارس، استفاده می شود.

درب کشویی اتوماتیک

این سبک ها هم با استفاده از یک سنسور، نزدیک شدن افراد را تشخیص می دهند و برای استفاده در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مناسب است. این مدل از ایمنی بالایی برخوردار است زیرا به صورت افقی باز و بسته می شود و احتمال گیر افتادن عابران و یا برخورد با افراد وجود ندارد. به همین دلیل است که آن ها کاربرد بیشتری دارند.

درب کشویی تلسکوپی

زمانی که عرض کافی برای نصب نوع کشویی وجود ندارد، می توان از این مدل استفاده کرد که راه حلی برای ایجاد فضای لازم در پشت لنگه های در است تا به راحتی بتوانند باز و بسته شوند. مدل تلسکوپی عملکردی مشابه مدل کشویی دارد اما سرعت باز و بسته شدن لنگه ها با هم متفاوت است. موارد استفاده از آن، ساختمان هایی هستند که احتیاج به مدل اتوماتیک دارند اما فضای آن ها کوچک است.

درب تاشو اتوماتیک

این مدل می تواند جایگزین انواع فرانسوی برای ورودی پاسیو شود. همچنین در مکان های تجاری و صنعتی کاربرد دارد. امکان تعمیر و به روز کردن این مدل وجود دارد. مدل تاشو اغلب در جایی مورد استفاده قرار می گیرد که در یک فضای کوچک و باریک مانند راهرو نیاز به جدا کننده و محلی برای ورود و خروج احساس می شود. نوع اتوماتیک هنگام باز و بسته شدن به صورت تمام عرض حرکت می کند و امکان جمع شدن لنگه ها بر روی هم وجود دارد. در مغازه ها، بیمارستان و ادارات کاربرد زیادی دارد.

درب اتوماتیک گردان

یکی از زیبا ترین مدل ها به شمار می رود که برای مکان هایی نظیر هتل های لوکس استفاده می شود. نحوه چرخش این مدل به گونه ای است که هیچ گاه به طور کامل باز نمی شود همین موضوع باعث کاهش هدر رفت انرژی و گرما می شود. مدل گردان هنگام باز شدن دسترسی تمام عرض نمی دهد. بنابراین در مکان های شلوغ که به فضای وسیع تری برای عبور و مرور نیاز است مناسب نیست. همچنین به دلیل سرعت پایین چرخش، در رفت و آمد افراد وقفه ایجاد می کند.

نکات طلایی خرید درب اتوماتیک

برای این که مطمئن باشید شرایط نصب و استفاده از این مدل را دارید لازم است تا نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید و با آگاهی از شرایط، خرید رضایت بخشی داشته باشید.

مقاومت بالا

برای این که از هزینه تعمیر و خرابی های مداوم جلوگیری کنید در همان ابتدا به مقاومت و طراحی آن توجه داشته باشید. تنها مدل هایی که مقاومت بالا و طراحی استانداردی دارند می توانند تا مدت ها کارایی داشته باشند.

سازگاری

بسته به محلی که درب قرار است نصب شود نوع آن تغییر می کند. همه مدل ها در همه مکان ها بازدهی و عملکرد مناسبی ندارند. به طور کلی در فضا های باریک و کوچک بهتر است از مدل های چرخشی و تلسکوپی استفاده شود. اما در بازشو های عریض می توان از مدل های کشویی بهره برد. علاوه بر آن ظاهر و رنگ ساختمان می تواند انتخاب مدل را تحت تاثیر قرار دهد.

تکنولوژی

از آن جا که این مدل ها می توانند دوام بالایی داشته باشند، تکنولوژی های به کار رفته در آن ها حائز اهمیت است. استفاده از جدید ترین حسگر ها از منسوخ شدن آن ها در سال های آینده جلوگیری می کند و می تواند به مدت طولانی کارایی داشته باشد.

سرعت

برای کاربران عبور و مرور راحت و بدون وقفه بسیار اهمیت دارد. بنابراین دری که سرعت باز و بسته شدنش پایین باشد و قدرت تشخیص کندی داشته باشد می تواند باعث نارضایتی افراد شود.

استفاده ایمن

توجه داشته باشید که استفاده از این مدل ها نباید خطری برای افراد داشته باشد. گیر افتادن و ماندن در بین لنگه ها از جمله این خطرات است.

مصرف برق

بیشتر این محصولات با استفاده از یک موتور با ولتاژ پایین کار می کنند اما ممکن است انرژی بیشتری مصرف کنند. بنابراین از میزان مصرف انرژی و بهره وری آن اطمینان حاصل کنید تا هزینه سنگینی برای شما به همراه نداشته باشد.

 خرید درب برای هر ساختمان فرایندی مهم است که اگر به درستی صورت نگیرد ممکن است ضرر های مالی به خریداران وارد کند و یا امنیت لازم را فراهم نکند. پیش از انتخاب هر مدل، از قابل اعتماد بودن فروشگاه مطمئن شوید، عوامل مختلفی مانند شرایط ساختمان خود و کاربری آن را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 244 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.