کاج سبز معرفی دمنوش های گیاهی نیلبرگ و اهمیت آن در زندگی - کاج سبز

 

همانطور که می دانید انواع دمنوش ها و جوشانده های گیاهی تأثیرات شگفت انگیزی در زندگی ما دارند. با این وجود برخی از افراد ترجیح می دهند جهت سلامتی بدن خود، از بعضی دمنوش های گیاهی استفاده نمایند. چرا که دمنوش ها تنوع بسیار زیادی دارند و در نتیجه بهترین گزینه برای درمان طبیعی بسیاری از بیماری ها به شمار می آیند. در این مقاله قصد داریم به خواص ۳ نوع دمنوش گیاهی نیلبرگ بپردازیم‌ با ما همراه شوید.

 

 

۱-ترکیبات مفید دمنوش های نیلبرگ برای تقویت سیستم ایمنی بدن 

دمنوش تقویت سیستم ایمنی بدن  با داشتن ترکیبات موثری همچون آنتی اکسیدان می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و علائم سرماخوردگی را نیز کاهش دهد و از ورود بیماری های مزمن به بدن جلوگیری کند. شاید به همین دلیل است که امروزه استفاده از دمنوش های گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده است و بسیاری از افراد به دنبال خرید انواع مختلف آن هستند.

  • شیرین بیان شیرین کننده طبیعی

شیرین بیان دارای خواص بی شماری برای بدن است که به دلیل خواص بی نظیر آن دارای طرفداران بی شماری در طب سنتی می باشد. این گیاه دارای ویتامین هایی نظیر B و E می باشد. بد نیست که از مهم ترین فایده های این ماده تقویت سیستم ایمنی بدن است.

  • به لیمو گیاهی غرق در آنتی اکسیدان

به لیمو گیاهی دارویی است که در علم طب به صورت چای و دمنوش استفاده می شود. از خواص آن می توان به کاهش تورم ، حفاظت از ماهیچه ها ، تقویت سیستم ایمنی و آرامش بخشیدن به اعصاب اشاره کرد.

  • نعناع گیاهی منحصر به فرد و خوشبو

این گیاه معروف دارای بویی مطبوع است که از خانواده ی نعناعیان می باشد. نعناع شامل ریشه ها، گل ها و برگ ها است. شما می توانید جهت سیستم ایمنی بدن از این گیاه به صورت دمنوش ، عصاره نعناع و چای استفاده کنید.

  • آویشن تسکین دهنده انواع دردها

گیاه آویشن از زمان های بسیار قدیم کاربرد فراوانی داشته است تا جایی که مصریان باستان از این گیاه برای رفع بوی بد دهان استفاده می کرد. آویشن دارای مقدار زیادی کارواکرول است که برای پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • زوفا گیاهی شگفت انگیز

گیاه زوفا گیاهی است چندساله که بیشتر در جنوب فرانسه و آسیا یافت می شود که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان می تواند از ورود انواع بیماری ها به بدن جلوگیری نماید. از دیگر خواص آن می توان به درمان درد گلو و همچنین بیماری های عضلانی اشاره نمود‌.

 

۲-ترکیبات مفید دمنوش نیلبرگ برای لاغری

با گذشت زمان استفاده از دمنوش های گیاهی لاغری افزایش یافته است که بیشتر در بازار به صورت گیاهی فروخته می شود. این دمنوش یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های مفید برای بدن است که در میان ورزشکاران و کسانی که قصد کاهش وزن دارند کاربرد دارد. چرا که دمنوش لاغری تأثیرات مثبتی بر روند چربی سوزی بدن می گذارد.

  • زیره دانه ای معطر

زیره دارای بوی مطبوعی است  که با برگ های کوچک دارای خواص ضد التهابی می باشد. از این گیاه بیشتر برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم و پهلو استفاده می شود.

  • چای سبز مفید برای تناسب اندام

از جمله دمنوش های که در سراسر جهان دارای محبوبیت فراوانی یافته است چای سبز است که بیشتر مردم از آن برای لاغری استفاده می کنند.

  • دارچین ادویه ای همه کاره

دارچین داراب ویتامین های نظیر ث، آهن، ویتامین ب، منیزیم، کلسیم، ویتامین دی می باشد و دارای خواص دارویی و سلامتی بی شماری است. از جمله خواص دارچین می توان به کاهش قند خون، ضد التهاب طبیعی ، مناسب برای دیابتی ها و تناسب اندام اشاره نمود.

۳-ترکیبات مفید دمنوش نیلبرگ برای افزایش انرژی بدن 

دمنوش های انرژی زا بیشتر برای زمان هایی که بی حوصله و بی انرژی هستید، می توانید استفاده کنید  چرا که بهترین گزینه جهت افزایش سطح انرژی بدن است. همچنین بد نیست بدانید که عوامل بیرونی و درونی زیادی از جمله بی خوابی ، استرس و اضطراب بر سطح انرژی بدن شما تاثیر می گذارد. خبر خوب این است که همه ی این عوامل توسط یک دمنوش انرژی زا قابل جبران است. این دمنوش دارای ترکیبات بی نظیری است که هر کدام دارای خواص شگفت انگیزی نیز می باشد.

  • جنسینگ گیاهی خارق العاده

جنسینگ گیاهی است ضد التهاب قوی که دارای آنتی اکسیدان بی شماری می باشد. این گیاه بر روی عملکرد ذهن، لاغری و کاهش وزن ، افزایش انرژی و مبارزه با خستگی تاثیر به سزایی دارد.

  • گلسرخ منبعی از آنتی اکسیدان

گلسرخ دارای فواید بی شماری برای بدن است. به همین جهت بیشتر مردم از آن‌ به عنوان دمنوش و چای استفاده می کنند چرا که در این صورت می توان از خواص این گیاه بهره برد. گیاهی است ضد التهاب قوی که برای سلامت قلب ، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی بدن کاربرد فراوانی دارد.

  • دارچین طعم دهنده قوی

این ادویه از هزاران سال پیش جهت رفع بعضی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت که به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد . از خواص دارچین می توان به درمان تنگی نفس، لاغری و کم کاری تیروئید اشاره نمود.

  • هل یک داروی ضد میکروبی

بیشتر مردم از هل فقط به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می کنند و در طب سنتی کم تر آن را به کار می برند. بد نیست بدانید که این ادویه دارای خواص بی شماری همچون رفع بعضی از بیماری همچون مبارزه با سرطان، سلامت کبد و پیشگیری از زخم معده نیز می باشد.

از معروف ترین نوشیدنی سالم در جهان است که حاوی فواید بی نظیری برای سلامت بدن است . از مهم ترین خواص چای سبز می توان به کاهش وزن ، رفع خستگی و افزایش انرژی بدن اشاره نمود.

  • زعفران ادویه ای با خواص بی شمار

زعفران دارای خواص نشاط آور فراوانی است . این گیاه ضد افسردگی نیز می باشد و تا حدودی عوارض این بیماری را نیز کاهش می دهد . همچنین در بهبود اضطراب نیز تاثیر بسزایی دارد. از زعفران می توان به عنوان دمنوش نیز استفاده نمود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.