کاج سبز نحوه کنترل تصادفات با ردیاب خودرو چگونه است؟ - کاج سبز

نحوه کنترل تصادفات با ردیاب خودرو چگونه است؟

از گذشته تا کنون، افراد همواره سعی داشته ‌اند با تجهیزاتی که در اختیار دارند، ابزارآلاتی جهت آسان‌ تر شدن انجام کارهای روزانه را بسازند؛ صنعت خودرو سازی نیز یکی از صنایعی است که با تولید اتومبیل باعث شده تا حمل و نقل راحت ‌تر شود، اما خطر هایی مانند تصادف نیز وجود دارد که جان افراد را تهدید می ‌کند که می ‌توان آن را با دستگاهی به نام ردیاب خودرو کنترل کرد.

در حال حاضر این دستگاه نه تنها مانع از دزدیده شدن خودرو می‌ شود؛ بلکه از آن نیز محافظت کرده و راننده را از بروز تصادف آگاه می ‌کند، اما شاید برایتان سوال باشد که چگونه این دستگاه کوچک می ‌تواند از جان و مال یک فرد محافظت کند؛ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می ‌شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله می‌ خواهیم به نحوه کنترل تصادفات با نصب ردیاب خودرو بپردازیم و شما را با آن آشنا کنیم.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو که اغلب به نام ردیاب جی ‌پی ‌اس شناخته می ‌شود، وسیله ‌ای سخت‌افزار یا الکترونیکی کوچکی است که بر روی خودرو شما نصب می ‌شود تا از طریق اینترنت یا سیم‌ کارت، گزارش لحظه‌ای از موقعیت جغرافیایی و سرعت خودرو برای تان ارسال ‌کند تا شما از وضعیت ماشین خود آگاه شوید و از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. ردیاب هایی که اغلب در خودرو ها جاساز می ‌شوند، ابعاد کوچکی داشته و به رنگ مشکی هستند، به همین دلیل شناسایی آن کار چندان آسانی نیست و نیاز به دقت بالایی دارد.

نحوه کنترل تصادفات با نصب ردیاب خودرو چگونه است

در حال حاضر تصادفات یکی از عوامل اصلی مرگ‌ و میر در جهان به حساب می ‌آیند، که نه تنها به سلامت افراد صدمه می ‌زنند و جان آن ‌ها را تهدید می ‌کنند بلکه برای جامعه و دولت نیز خسارات جبران‌ ناپذیری به وجود می ‌آورند، به همین دلیل اکثر جوامع برای افزایش میزان امنیت در جاده ‌ها و حین رانندگی از تجهیزات گوناگونی استفاده می ‌کنند. امروزه یکی از هوشمند ترین ابزارآلاتی که روز به روز پیشرفت کرده و امکاناتی به آن‌ ها اضافه می ‌شود تا عملکرد بهتری داشته و پاسخگوی نیاز رانندگان باشند، ردیاب خودرو است که مزایای زیادی دارد. یکی از ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد این دستگاه پیش ‌بینی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ ای است که به میزان چشم گیری آمار را کاهش خواهد داد.

چگونگی عملکرد ردیاب خودرو برای جلوگیری از تصادفات

  • یکی از دلایل مهم تصادفات جاده ‌ای، خواب الودگی راننده حین رانندگی است که ردیاب خودرو با کنترل عملکرد راننده این مشکل را رفع کرده است؛ زیرا با نصب آن و میکروفون و دوربین مداربسته می ‌توان صدای راننده را شنید و تماس با برقرار کرد تا به خواب نرود و رفتار ناهنجاری نداشته باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌ های ردیاب خودرو که مانع از تصادف می ‌شود، تعیین کردن محدوده سرعت برای ماشین است؛ زیرا باعث می‌ شود زمانی که راننده تخطی کرد و سرعتی بیش از سرعت مجاز داشت، هشداری از طریق سیم‌کارت ارسال شود تا راننده متوجه سرعت زیاد خودرو خود شود.
  • خرابی قطعات یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تصادفات است، زیرا باعث می ‌شود بخش‌های گوناگون خودرو عملکرد درستی نداشته باشند و در حین حرکت تصادفی رخ دهد؛ اما جای نگرانی نیست زیرا ردیاب خودرو دارای بخشی است که بلافاصله پس از بروز مشکلی در قطعات آن را نشان داده و دلیل آن را بیان می ‌کند تا راننده در کوتاه‌ترین زمان آن را تعمیر کرده و از مشکلات بزرگ ‌تر جلوگیری کند.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه، مسیریابی هوشمند است به گونه‌ای که برای راننده مسیری کم ‌خطر و خلوتی را پیدا می‌ کند تا در طول مسیر خسته نشود؛ زیرا خستگی راننده و شلوغی مسیر، تمرکز راننده را از بین برده و باعث می ‌شود که احتمال تصادف افزایش یابد.

کلام آخر

حال که با چگونگی نحوه کنترل تصادفات توسط ردیاب خودرو آشنا شدید و دانستید چطور می ‌توان با این دستگاه کوچک مانع از بروز تصادف ‌های بزرگ با خسارات جانی و مالی زیادی شد، بهتر است آن را از سایت ‌ها و شرکت ‌های معتبری که به روزترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهند، تهیه کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.