کاج سبز پرس هیدرولیک چیست ؟ - کاج سبز

پرس هیدرولیک چیست ؟

ماشین آلات و دستگاه هایی که در صنایع مختلف به کار می روند بسیار متنوع هستند و هر یک از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارد که در صورت عدم وجود هر یک از آنها امور صنعتی با مشکل مواجه می شود.

پرس هیدرولیک از رایج ترین دستگاه هایی است که در کارخانه های مختلف صنعتی، کارگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و همان طور که از نام آن پیدا است به منظور پرس کردن مواد گوناگون از آن استفاده می شود.

پرس هیدرولیک چیست ؟

پرس هیدرولیک را می توان یک نوع دستگاه نسبتا بزرگ در نظر گرفت که از آن به منظور متراکم کردن اشیا مختلف و یا پرس کردن آنها استفاده می شود که مایع هیدرولیک در آن وظیفه منتقل کردن نیرو را به عهده دارد.

به عبارت دیگر می توان گفت که نیروی مورد نیاز برای پرس کردن اشیای مختلف با استفاده از این دستگاه توسط فشار آب و یا فشار روغن تامین می شود.

انواع پرس هیدرولیک:

پرس هیدرولیک دارای انواع مختلفی است که تمامی انواع آن در مجموعه ماشین سازی برادران صادقی قابل تهیه هستند. انواع این دستگاه از قبیل زیر خواهند بود:

پرس تولید لمینت

پرس دستی اهرمی

پرس سی فریم

پرس مونتاژ

پرس پاور

هر یک از انواع این پرسها کاربرد متفاوتی دارند و نحوه عملکرد آنها نیز با هم متفاوت است.

نحوه عملکرد پرس هیدرولیک:

پرس هیدرولیک در برگیرنده دو سیلندر مختلف از جمله: سیلندر اصلی و سیلندر کوچک است که سیلندر کوچک در واقع تغذیه سیستم را انجام می دهد. زمانی که پیستون سیلندر کوچک فشرده می شود روغن به واسطه لوله ای به سیلندر بزرگ وارد می شود و نیروی وارد شده به سیلندر پیستون بزرگ باعث می شود تا سیال به سیلندر کوچک باز گردد و مجددا نیروی وارد شده بر سیلندر کوچک باعث ایجاد نیروی بزرگ تر در خروجی سیلندر بزرگ تر می شود و در نهایت عملیات پرس پایان می یابد.

کاربرد پرس هیدرولیک چیست ؟

دستگاه پرس هیدرولیکی در مقایسه با سایر انواع دستگاه های پرس از کاربرد هایی به شرح زیر برخوردار است:

  • کشیدن
  • پانچ کردن
  • بریدن
  • فرم دادن
  • خم کردن

در واقع پرس هیدرولیکی می تواند تمامی مواد فلزی و یا غیر فلزی را به این شکل فرم دهد و در انها تغییرات مورد نیاز را ایجاد کند.

از این جهت در صنایع مختلفی همچون: ماشین سازی، بازیافت، جوشکاری، پیچ و مهره سازی و … از این دستگاه استفاده می شود که کاربرد اصلی پرس هیدرولیک در این صنایع است اما با این وجود در امور دیگری نیز همچون: نازک کردن شیشه، تولید قرص، تولید مواد آرایشی و بهداشتی و … نیز از این دستگاه استفاده می شود و می توان گفت که تقریبا پرس هیدرولیکی جزوی جدایی ناپذیر از صنایع مختلف است.

مزایای پرس هیدرولیک چیست ؟

پرس هیدرولیکی را میتوان در مقایسه با انواع دیگر پرس های صنعتی شامل مزیت هایی از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • برخوردار بودن از دقت عملیاتی بالا
  • کاربری آسان دستگاه
  • امکان اندازه گیری میزان فشار وارد شده بر مواد پیش از راه اندازی دستگاه
  • امکان انجام دادن عملیات تاب گیری قطعات
  • امکان تنظیم کردن سرعت حرکت کورس
  • امکان تغییر سرعت کورس
  • و…

خرید پرس هیدرولیک:

با وجود پیشرفت های صنعتی بسیار مهم صورت گرفته در کشور ما برای اینکه بتوان پرس هیدرولیکی را تهیه کرد نیازی به وارد کردن این دستگاه از کشور های خارجی و صرف هزینه بسیار زیاد وجود ندارد بلکه به راحتی می توان از طریق تولید کنندگان ایرانی ماهر در این زمینه برای خرید پرس هیدرولیکی اقدام کرد و آن را در صنایع مورد نظر به کار برد.

از بهترین تولید کنندگان این دستگاه پرس را میتوان مجموعه ماشین سازی برادران صادقی نام برد که پیشرفته ترین انواع دستگاه پرس را در کشور تولید می کنند و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

لازم به ذکر است که این مجموعه به عنوان بنیان گذار صنعت ماشین سازی در ایران شناخته می شود و فعالیت خود را در زمینه ماشین سازی از سال ۱۳۶۴ آغاز کرده است که بنابراین محصولات ارائه شده توسط آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شرایط مناسبی دارند.

در صورتی که قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با مجموعه برادران صادقی به دست آورید، به وب سایت این مجموعه وارد شوید و بخش های مختلف آن را بررسی کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.