کاج سبز کدام نوع از آسیب‌های فرش قابل تعمیر هستند؟ - کاج سبز

امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی نابه‌سامان خرید یک فرش نو قطعاً اصلاً به صرفه نیست. بسیاری از افراد با کهنه شدن یا خراب شدن برخی از جاهای فرش خود به فکر تعویض آن می‌افتند اما برخی دیگر اقتصادی‌تر فکر می‌کنند و به جای تعویض به فکر تعمیر می‌افتند. تعمیر قالی و قالیچه‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. اما آیا به این موضوع اندیشیده‌اید که چه نوع آسیب‌هایی روی فرش قابل تعمیر هستند؟ آیا در صورت وجود هر نوع آسیبی می‎توان به یک قالیشویی مراجعه کرد و فرش را همانند روز اول درست کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. چرا که تنها برخی از آسیب‌ها قابلیت تعمیر کردن هستند.

فراموش نکنید جهت تعمیر آسیب فرش شما باید حتما از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی ابریشم اصل به نشانی  abrishamasl.com بهره بگیرید. در ادامه درباره آسیب‌های فرش و تعمیر آن بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

کدام آسیب فرش را می‌توان با بهره از خدمات قالیشویی تعمیر کرد؟

همانطور که در بالا نیز بیان شد، تنها برخی از آسیب‌های قالی یا قالیچه‌ها قابل تعمیر هستند. به عنوان مثال شما تنها بخشی از آسیب را می‌توانید تعمیر کنید. شما برای تعمیر آسیب قالی و قالیچه‌های خود می‌توانید از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر ابریشم اصل بهره بگیرید. برای دریافت مشاوره تماس با قالیشویی ابریشم اصل بهترین راهکار است. برخی از آسیب‌های فرش که می‌توان آنها را به راحتی تعمیر نمود عبارتند از:

 آسیب حاشیه فرش

یکی از رایج‌ترین نوع آسیب فرش، خراب شدن حاشیه فرش است که در اثر سایش اتفاق می‌افتد. حاشیه‌های قالی همیشه در معرض دید هستند به همین دلیل به آسانی آسیب می‌بینند. در صورتی که هر گوشه‌ای از حاشیه‌ی فرش شما آسیب ببیند می‌توانید سریعاً به قالیشویی مراجعه و آن را تعمیر کنید.

تعمیرات حاشیه فرش همیشه به نسبت تعمیرات کرک اصلی، آسان‌تر و کم هزینه‌تر است. تعمیر حاشیه ممکن است دندانه‌دار کردن حاشیه‌ها یا افزودن حاشیه جایگزین باشد. ممکن است این تعمیر در فرش‌های دستبافت و بسیار قدیمی کمی متفاوت باشد. در این مدل‌ها بخشی از کرک را بیرون می‌آورند و دور هر نخ تار را بخیه می‌پیچند تا شبیه به حالت اولیه شود.

 پارگی فرش

پارگی فرش یکی دیگر از آسیب‌های قابل تعمیر است. این آسیب را شرکت‌های قالیشویی مانند قالیشویی ابریشم اصل برای شما تعمیر خواهند کرد.

اگر با یک پارگی کوچک، شما دست به کار نشوید ممکن است پس ازگذر زمان بیشتر شود و نیاز به تغییر طرح پیدا کنید. همچنین هنگامی که به پاره شدن فرش خود اهمیت ندهید ممکن است مقدار آن بازتر و تعمیر آن سخت‌تر شود.

قالیشویی ابریشم اصل به نشانی abrishamasl.com تمامی فرش‌های شما را که دچار پارگی شدند به راحتی تعمیر می‌کند به گونه‌ای که گویی اصلاً این اتفاق رخ نداده و فرش اصلا پاره نبوده است. منظور از ترمیم پارگی معمولاً به عقب انداختن تارها و بازسازی قسمت کوچکی از فرش است.

بیدزدگی فرش

یکی دیگر از مشکلات و آسیب‌های فرش که نیاز به تعمیر دارد، بیدزدگی فرش است. بیدزدگی یکی از مشکلات رایج در هر قالییست. خبر خوشحال‌کننده این است که آسیب بید به طور کامل قابل رفع خواهد بود به شرط اینکه سریعاً اقدام به تعمیر کنید و خیلی شدید نباشد. اگر تیکه‌هایی از نخ و رنگ بر روی فرش شما از بین رفته، به احتمال زیاد بیدزدگی رخ داده است. اگر جنس فرش شما پشمی است، باید حتماً مراقب آسیب‌های بعدی بیدزدگی باشید.

کپک زدن فرش

رطوبت باعث کپک زدن فرش می‌شود چرا که آب همیشه به راحتی می‌تواند به الیاف زیرین فرش شما نفوذ کند و باعث پوسیدگی آن شود اگر فرش شما خیس شد سعی کنید حتماً آن را سریعاً خشک کنید. اما اگر فراموش کردید یا متوجه رطوبت نشدید، ممکن است آسیب‌های جدی به فرش وارد شود. یکی از آنها کپک‌زدگی است که در این حالت اگر سریع اقدام شود می‌توانید آن را به قالیشویی بدهید تا شسته و کاملاً فرش را خشک کنند اگر دیر متوجه شوید باید فرش کپک‌زده را به طور کامل تعویض کنید.

منبع

از کجا متوجه شویم قالی یا قالیچه محل زندگی ما نیازمند تعمیر است؟

برخی از افراد همیشه تصور می‌کنند فقط باید اتفاق خاصی برای فرش‌شان افتاده باشد تا آن را تعمیر بدهند. اما باید بگوییم در واقع تعمیر فرش فقط مختص خرابی نیست بلکه اگر هر نوع فرسودگی و پوسیدگی در فرش خود مشاهده کنید باید به سرعت آن را برطرف کنید. شاید به مرور زمان و با استفاده زیاد، رنگ‌های فرش کمرنگ شده باشد و شما احساس کنید روح خانه‌تان از بین رفته، در این حالت اگر نیاز دارید تا رنگ‌ها را به حالت اولیه خود برگردانید باید آن را به قالیشویی بدهید تا تعمیر کند. همچنین ممکن است براثر اسباب‌کشی در حین جابه‌جایی گوشه‌ای از فرش جایی گیر کند و صدمه ببیند در این صورت نیز فرش شما نیاز به تعمیر خواهد داشت.

اگر آسیب‌هایی که به فرش شما وارد شده بسیار زیاد و وسیع باشد گاهی نیاز است تا الگوی فرش نیز تغییر کند. در این مرحله قالیشویی مقداری از طرح را از فرش جدا خواهد کرد. پس اگر احساس می‌کنید فرش زیر پای شما فقط کمی فرسوده شده به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید چرا که هر چه زمان بگذرد آسیب گسترده‌تر خواهد شد. همچنین جدا از نوع آسیب، عدم تعمیر فرش، فقط باعث پیشرفت بیشتر مشکل در طول زمان و گران شدن هزینه تعمیر آن می‌شود.

یادداشت پایانی

همانطور که مطالعه کردید، تنها با مشاهده یک آسیب جدی، فرش نیازمند تعمیر نیست. بلکه در اثر استفاده زیاد از قالی یا قالیچه و فرسودگی نیز آن را باید تعمیر کنید. به همین منظور شما برای تعمیر فرش آسیب دیده یا فرسوده باید از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی ابریشم اصل به نشانی abrishamasl.com بهره بگیرید. جهت تماس با قالیشویی ابریشم اصل و دریافت مشاوره می‌توانید از بخش تماس با ما سایت اقدام نمایید. شما برای صرف هزینه کمتر و همچنین مدیریت هزینه‌های خود بهتر است با کوچکترین آسیب به سرعت به فکر رفع و تعمیر قالی‌های خود باشید. در این حالت با حل مشکل، فرش را عین روز اول تحویل خواهید گرفت.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 12 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.